• In het lucht-je-hart-topic zie ik veel berichten van mensen die het moeilijk hebben. Dat ze het uiten vind ik moedig, want dat kan best lastig zijn. Echter vind ik het zelf wel confronterend om berichten over zelfmoord te lezen of dat mensen naar de dood verlangen. Don't get me wrong, ik vind het echt heel erg doordat ik vroeger ook het een en ander heb meegemaakt. Nu ga ik geen verhaal over mezelf neerzetten over hoe moeilijk ik het allemaal heb gehad daarmee, want dat helpt niet. Het is voor een ieder anders. Mijn gevoel is niet zoals die van de ander en vice versa.

Wat ik al die mensen mee wil geven; Ik wou dat ik je een dikke knuffel kon geven, want ik vind het vreselijk dat je het zo moeilijk hebt. Ga hier alsjeblieft niet weg, want ik (en waarschijnlijk ook een hoop andere Quizletters) gaan je missen. Je bent geliefd en uniek, onvervangbaar <3

En alsjeblieft, kunnen we duidelijker naar elkaar zijn op het forum? Steken onder water gewoon niet doen en eerlijk zeggen als iets je niet aanstaat? Als ik namelijk eerlijk ben, word ik er best wel verdrietig van als ik het idee heb dat iemand iets posts onder mijn reactie wat ik verkeerd op kan vatten doordat het voor mijn idee dat heel erg op mijn reactie slaat.

Nogmaals, dit is naar niemand in het algemeen. Dit viel mij in de afgelopen maanden gewoon op en ik wilde gewoon mijn ei daarover kwijt.

[ bericht aangepast op 19 juli 2017 - 13:29 ]

26 - 02 - '16

Wat mooi dat je dit topic gestart bent, Erieka.
    Ik vind het ook wel een beetje ernstig wanneer sommige mensen het gevoel hebben dat ze niet geliefd zijn, want hier zijn jullie dat wel. Wat mij betreft moet je op Q gewoon lekker jezelf zijn, zolang je iedereen maar in hun waarde laat.

[ bericht aangepast op 19 juli 2017 - 14:02 ]

"If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

Bij deze mijn excuses en tegelijkertijd dankjewel voor de hug gifs en lieve woorden. <3
    Persoonlijk wil ik mij namelijk wel uiten over waarom ik in het LJH nog wel eens reacties neerschrijf over dat ik graag wil stoppen met leven. Ik kan er namelijk in real life met niemand echt over praten. Mijn ouders weten ervan dat ik met vlagen de neigingen heb. Maar niet dat het tegenwoordig 24/7 is. De reden waarom ik het ze niet vertel, is omdat we er eigenlijk over eens zijn geworden dat we geen oplossing kunnen vinden ervoor. Ik ben namelijk al eens naar een psycholoog geweest (2 keer. En dan bedoel ik niet slechts 2 sessies. Nee, ik bedoel dat ik 2 verschillende psychologen heb gehad en per psycholoog ben ik denk ik toch wel minimaal een jaar geweest) en het is geen succes geweest. Ik kreeg letterlijk te horen dat wanneer ik aan leuke dingen zou denken, ik direct gelukkig zou zijn. En medicijnen wil ik niet slikken, doordat ik zeer gevoelig ben voor bijwerkingen.
    Hierdoor is er naar mijn (en mijn ouders) idee geen oplossing voor hoe mijn negatieve gedachtegang veranderd kan worden. En daardoor hebben mijn ouders mij het gevoel gegeven dat ik er alleen voor sta en er maar overheen moet komen. Waardoor ik niet het gevoel meer heb bij ze te kunnen aankloppen wanneer nodig wat dit betreft. Bij vrienden of andere familieleden kan ik helaas ook niet terecht, want ik heb in het verleden al meegemaakt dat wanneer ik mijzelf uit, men me een blok aan het been vindt en me verlaat.
    Hierdoor heb ik alleen nog het internet en internetvrienden waar ik bij terecht kan. Hoewel ik de internetvrienden ook niet al te vaak lastig wil vallen. Dus wanneer het dan helemaal slecht is in mijn hoofd, kom ik naar het LJH en drop ik daar kreten die ik daadwerkelijk voel, maar wat misschien nog al ''plotseling'' kan aanvoelen voor anderen. Maar ik weet gewoon niet meer waar ik terecht kan met mijn zooi, en daardoor kom ik in het LJH terecht. Maar mijn excuses hiervoor, want het is echt niet mijn bedoeling geweest om anderen te triggeren of wat voor emoties dan ook los te maken bij anderen.

^ ik heb mijn reactie in een spoiler gezet. Het is namelijk eerder een soort van levensverhaal geworden, en niet iedereen wíl dat natuurlijk lezen. Maar wel mijn oprechte excuses als ik mensen ongemakkelijk of getriggered heb of wat dan ook met mijn kreten in het LJH.

Smile. You're beautiful. <3

Wat lief van je Erieka!

LaAt ZiEn WiE jE bENt

Listen up, kids.
    Ook ik heb best wel een kutte periode achter de rug. Gelukkig ben ik er weer uitgekomen en ben ik nu zo blij als een babygarnaal.
    Ik wil heel graag aan iedereen mijn levensmotto (ofzo) meegeven. Ik geloof hier heilig in en altijd als ik me down voel, vertel ik het mezelf. Het werkt altijd.

Alles komt altijd weer goed. Altijd. Het maakt niet uit hoe erg het is. De shit gaat altijd weer weg. Soms duurt het lang, soms duurt het goed, maar het komt goed. Na regen komt altijd zonneschijn. Ookal regent het nog zo lang. Er volgt al-tijd zonneschijn.
    En je bent geliefd. Sowieso. Ookal heb je het misschien niet door. Er zijn zeker mensen die van je houden.

look at the stars, look how they shine for you;

@Kalokagathia
    Ik heb dit topic niet gemaakt om mensen te zeggen dat ze moeten stoppen met het luchten van hun hart (:
    Mijn bedoeling was meer om een positieve boodschap mee te geven, doordat ik het erg vind dat mensen het zo moeilijk hebben. Ook kon dit forum wel wat positieve fibe gebruiken imo. Ik voel al langere tijd een spanning in met name het lucht-je-hart topic en dat is jammer. Het moet een plek zijn waar mensen even hun lading van zich af kunnen zetten, of even het hoge woord kwijt kunnen, zonder zich daarbij bezwaard te voelen

26 - 02 - '16

Ik wil graag mijn levensmotto met iedereen delen hier. ^

Moggy schreef:
    @Kalokagathia
    Ik heb dit topic niet gemaakt om mensen te zeggen dat ze moeten stoppen met het luchten van hun hart (:
    Mijn bedoeling was meer om een positieve boodschap mee te geven, doordat ik het erg vind dat mensen het zo moeilijk hebben. Ook kon dit forum wel wat positieve fibe gebruiken imo. Ik voel al langere tijd een spanning in met name het lucht-je-hart topic en dat is jammer. Het moet een plek zijn waar mensen even hun lading van zich af kunnen zetten, of even het hoge woord kwijt kunnen, zonder zich daarbij bezwaard te voelen

Klopt klopt, en ik vind je topic ook echt reuze lief. <3 Er is inderdaad spanning, en hopelijk komt er binnenkort een dag dat het gewoon vredig is en iedereen elkaar in zn waarde laat en laat posten wat ie posten wil. Zolang het natuurlijk niet direct aanvallen is vna een ander, haha. ^^

Smile. You're beautiful. <3

Woah, wat een lief topic is dit. Ik leef ook volgens het motto van: 'na regen komt zonneschijn'. Al lijkt het onmogelijk en al lijkt het alsof alles tegenzit; er gaan altijd mensen van je houden. En sowieso hier op Q, dit is by far het meest lieve forum dat ik ken.

Heaven is a place that we all have

Mijn vader heeft ook nog een motto, wat ik inmiddels ook meedraag en dat wil ik aan iedereen meegeven; 'Het is nooit zo donker of het zal ook weer licht worden' <3

26 - 02 - '16

Wat een goed topic!

Is iedereen hier ook op de hoogte van Het vertrouwenspersonen-initiatief ?
    Dus als je ergens mee zit, kan je altijd iemand een berichtje sturen om je ei bij kwijt te kunnen. (: In de story staat ook een hulpverleningslijst waar je ook gerichtere hulp/ondersteuning kan zoeken.
    Hope this helps ^^

It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

Geweldig initiatief!

Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

Dedpewl schreef:
    Wat lief van je Erieka!

The truth is out there.

Wat een prachtig topic Erieka (:

It's never gonna happen, Guys.

Allereerst wil ik graag zeggen dat als dit topic is gemaakt naar aanleiding van wat ik in het LJH topic heb gezegd; ik mijn excuses niet ga aanbieden. Maar als je, je hierdoor aangedaan voelde, Erieka, dan zeg ik je dat het niet om jou ging of überhaupt direct naar iemand op Quizlet. Je hoeft je dus niet kut of dergelijke te voelen, want het is ook gewoon een mening van mij en geen steek dat ik gaf (zeker niet naar jou, want ik weet dat je het moeilijk had).
          Je hebt helemaal gelijk wat betreft het eerlijk zijn, want dat zou Quizlet, in mijn mening, een stuk minder stiekem maken. Het probleem is echter dat geheel in het algemeen (sommige) mensen niet tegen de waarheid/mening/e.d. kunnen, dus daarom zulke steken onder water geven. Ik zie dat niet zo snel veranderen als ik eerlijk mag zijn. Het zit in het aard van het beestje, dus dat gaat een stuk moeilijker.
          En als je ook daadwerkelijk problemen hebt, ga er dan ook naar iemand toe. Dan kun je erover praten en lost veel beter op dan het dumpen in het LJH. Net zoals wat Hooverphonic zegt, er is een Vertrouwenspersoon Initiatief en anders als de problemen toch wat heftiger zijn maak een afspraak met een psycholoog of psychiater.
          Dit betekend niet dat ik je topic geen goed idee vind en niet goed vind wat je zegt, want ik vind het juist een lief topic! Het is een mooi gebaar wat je doet c;

[ bericht aangepast op 20 juli 2017 - 11:20 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ziaco schreef:
    Allereerst wil ik graag zeggen dat als dit topic is gemaakt naar aanleiding van wat ik in het LJH topic heb gezegd; ik mijn excuses niet ga aanbieden. Maar als je, je hierdoor aangedaan voelde, Erieka, dan zeg ik je dat het niet om jou ging of überhaupt direct naar iemand op Quizlet. Je hoeft je dus niet kut of dergelijke te voelen, want het is ook gewoon een mening van mij en geen steek dat ik gaf (zeker niet naar jou, want ik weet dat je het moeilijk had).
          Je hebt helemaal gelijk wat betreft het eerlijk zijn, want dat zou Quizlet, in mijn mening, een stuk minder stiekem maken. Het probleem is echter dat geheel in het algemeen (sommige) mensen niet tegen de waarheid/mening/e.d. kunnen, dus daarom zulke steken onder water geven. Ik zie dat niet zo snel veranderen als ik eerlijk mag zijn. Het zit in het aard van het beestje, dus dat gaat een stuk moeilijker.
          En als je ook daadwerkelijk problemen hebt, ga er dan ook naar iemand toe. Dan kun je erover praten en lost veel beter op dan het dumpen in het LJH. Net zoals wat Hooverphonic zegt, er is een Vertrouwenspersoon Initiatief en anders als de problemen toch wat heftiger zijn maak een afspraak met een psycholoog of psychiater.
          Dit betekend niet dat ik je topic geen goed idee vind en niet goed vind wat je zegt, want ik vind het juist een lief topic! Het is een mooi gebaar wat je doet c;

Dit is zeker niet naar aanleiding van wat jij gezegd hebt. Al langere tijd zat ik in de knoop met het probleem. Als ik terugkijk naar al die maanden zijn het aantal mensen die steken onder water hebben gegeven bijna niet meer op mijn handen te tellen. Ook heb ik er niet eerder een topic van gemaakt doordat ik denk ik toch wel bang was wat het teweeg zou brengen, bang voor de reacties of nog meer steken onder water. Uiteindelijk heb ik besloten om het gewoon maar te doen, omdat ik me er de laatste tijd toch niet geliefder op maak en ik dus niet veel te verliezen heb - cru gezegd. Ik ben blij dat het zo positief wordt opgevangen en het laatste wat ik wil is dat mensen het gevoel van een steek onder water voelen door mijn topic, want dat is een immens rotgevoel wat ik niemand gun.

26 - 02 - '16