Voordelen:
- altijd goede kwaliteit, zowel het scherm als het geluid. Je hoeft niet meer urenlang te zoeken naar sites of een video die wel of niet goed werkt.
- Best wel goedkoopt als je gaat denken dat je voor maar een paar euro's/dollars per maand talloze series en films kan kijken. (meerdere keren zelfs)
- Absoluut geen reclame. (Oke, mss wel bij het einde van het serie/seizoen dat je een reclame voor een "Soortgelijke" show ziet, maar je kan die ook meteen wegklikken.
Nadelen:
- Alhoewel netflix echt veel series en films heeft, heeft netflix lang nog niet alles. Een echt zeer grote nadeel is dat als je geen tv thuis hebt of je geen zin heb in online opzoeken, je echt moet wachten tot netflix een deal heeft weten te sluiten met degenen die t rechten van het show in handen heeft. Dit kan leiden dat je een seizoen een hele jaar later op netflix vind. En bij die tijd heb je alle grote spoilers al gelezen.
- Soms valt netflix uit. Het gebeurt niet vaak en het ligt aan je regio of netflix toegangbaar is of niet. Het is zo ongeveer hetzelfde als bij een tv, soms vallen het channels gewoon uit en er is niks dat je ertegen kan doen. Alleen afwachten. En nee, je krijgt geen vergoeding ervoor. (ook al lag netflix er 3 dagen plat)
- Soms is netflix verplicht iets weg te doen en dat merk je pas achteraf!
- Netflix heeft geen lijst van: dingens die komen en weggaan.
Maar als ik zeer eerlijk bent: ik heb inmiddels al iets meer dan een jaar netflix. En ik heb zowat alles wat met mijn favo genres te maken heeft zitten binge watchen en nu heb ik zoiets van: oke eigenlijk is netflix best saai. Wat ik eigenlijk wilt zeggen is, dat als je net als mij een grote binge watcher bent, het mogelijk is dat er op den duur niks meer over is die jij wel graag zou willen kijken.
[ bericht aangepast op 10 juli 2017 - 21:26 ]
-