Oké, het is bijna twee uur 's nachts en eigenlijk hoor ik te slapen want morgen tentamen maar ik heb een idee voor een RPG en ik dacht; ik kan het beter nu meteen even uit te schrijven.
Het idee:
Een prettige en vertrouwde omgeving vinden is iets wat voor velen van de LGBTQ+ community een grote rol speelt in hun zoektoch naar een nieuwe woonplaats. Om hier iets aan te doen is er een initiatief gestart; het regenbooghuis. In het hartje van Amsterdam wordt het eerste LGBTQ+ only huis opgericht. Een groot complex met maar liefst 12 kamers waar alleen uitverkorenen na een uitgebreidde screening in terecht zullen komen. Het is een groot huis, met een enorme keuken en woonkamer (en overige faciliteiten). Het enige wat de nieuwe inwoners gevraagd wordt is om zo nu en dan te werken bij Palaz, de gaybar aan het einde van de straat. Wij spelen in dit RPG de twaalf jongeren (21+) die in het huis trekken. Hun studies, werk en dagelijkse leven zullen allemaal voorbij komen.
Oké, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb het zojuist maar een beetje uitgetikt, maar niet echt heel goed uitgewerkt. Het leek mij gewoon erg leuk om eens een RPG te hebben vol met personages van de LGBTQ+ community en om het interessant te houden heb ik ook maar een gaybar erbij gepropt. Idk of dat werkt.
Maar goed, zijn er mensen enigszins geïnteresseerd in dit idee? En zo ja, tips & toevoegingen/ideeën zijn altijd welkom! (Hulp met het topic
[ bericht aangepast op 6 juli 2017 - 1:48 ]
When time and life shook hands and said goodbye.