Ik mag over 2 jaar waarschijnlijk ook beginnen aan stage en ik weet het niet. Het ligt heel erg aan de sector waarin je zit en de stageplek. Ik ga de technische sector in en ik weet dat veel bedrijven je weinig echt werk laten doen, omdat dat botst met hun regelementen van veiligheid. Je bent nog in opleiding, ze kunnen het risico niet lopen dat je een pomp verkeerd verstelt waardoor heel het reactieproces omgegooid wordt. Ook heb je geen contract daar, dus als er iets met je gebeurd is het al helemaal foute boel.
Het gaat bij mij ook heel erg liggen aan welke afstudeerrichting ik ga kiezen. De opleiding waar ik aan begin na de vakantie heeft maar liefst 4 verschillende richtingen, waaronder 2 hele technische (mechatronica, energy & process technology) en 2 commercieel/innovatieve richtingen (Design en commercial engineering). Ikzelf neig meer richting design, waardoor een stageplek zoeken echt een ramp gaat worden ben ik bang, al zou het ook niet verkeerd zijn om stage te lopen bij operators en engineers in het veld, om te zien waar er aan pompen, installaties, etc. gesleuteld moet worden en in hoeverre dat makkelijk te bereiken is, gezien ik ondertussen heb geleerd op vakantiewerk dat daar vaak niet over nagedacht wordt. Er moet iets gesmeerd worden, maar dat zit zo verstopt dat je bijna een slangenmens moet zijn om erbij te kunnen. Dus ja, dat is maar net wat mijn opleiding van me verwacht.
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen