Gadot schreef:
(...)
Hoewel ik ook niet snap hoe mensen er tegen kunnen zijn, vind ik eigenlijk wel dat je er ook "respect" voor moet hebben dat niet iedereen zo denkt, mits zij dezelfde houding terug hebben natuurlijk en hun mening niet door duwen. Ik heb bijvoorbeeld een strenggelovige Amerikaanse vriendin die ook niet voor het homohuwelijk is, maar ze respecteert wel dat andere mensen daar een andere mening over hebben.
Ik kan best respecteren dat mensen daar tegen zijn uit geloofsredenen (of andere redenen). Ik snap dat ook - ik snap gewoon niet waarom ze het anderen gaan ontzeggen. Dit is de staat en de staat moet er voor iedereen zijn. De kerk kiest lekker zelf wat ze doen, of ik het er nou mee eens ben of niet.
Ik zeg ook niet dat het slechte mensen zijn, want je kunt geen onderscheid maken tussen goed en slecht op basis van zoiets, dat is belachelijk. Je kan dat niet als indicator gebruiken. Het geraakt er bij mij gewoon niet in waarom mensen en vooral politici denken dat ze zich moeten moeien met het leven van een ander.
Als je vriendin zo denkt, is dat haar goed recht en ik heb er niets op tegen dat ze zo denkt, maar ik vind nu eenmaal dat de staat geen rekening mag houden met godsdienst wat dit soort dingen betreft.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried