• Hallo allemaal!

    Mijn naam is Esmée en ik doe de opleiding Social Work, zoals ook te lezen is op mijn profiel. Ik heb vanuit het eerste jaar voor de propedeuseproef de opdracht gekregen om een poster te maken op A3-formaat (omdat de opleiding denkt dat we ook grafische talenten zijn). Zonder al te veel kennis van photoshop, met een visuele beperking en enige vorm van perfectionisme is dit echter een lastige taak voor mij om te doen. Vandaar dat ik jullie creatievelingen oproep om mij hierbij te helpen!

    De poster moet gebaseerd zijn op een bepaald opvoedthema, in mijn geval slaapproblematiek bij kinderen. De casus draait bij mij om een meisje van inmiddels 11 jaar dat 's avonds niet in slaap komt zonder van tevoren een slaaptabletje (melotonine) te nemen en van tevoren in bad te gaan. Moeder moet om de tien minuten komen kijken of ze al in slaap is, want anders zegt ze niet in slaap te komen. Moeder ervaart dit (uiteraard) als een probleem.
    Vanuit school is het de bedoeling dat ik het zogenaamde 'publieke domein' ga verkennen en ga kijken hoe ons werkveld daarin actief is. Daarover moeten wij een visie vormen, gebaseerd op theorie.

    Aan de poster zijn bepaalde eisen gesteld, maar ik zal zelf wel in de gaten houden of deze er ook daadwerkelijk opstaan. Daar zal ik jullie niet mee belasten.

    Ik heb zelf wel enkele ideeën hoe de poster eruit komt te zien, maar ik wil jullie hier zo veel mogelijk vrij in laten. Dat is voor jullie ook het leukste, toch? Om jullie een idee te geven, heb ik hieronder een lijstje gemaakt met wat er op de poster moet. Zoals eerder gezegd, de poster moet op A3-formaat uit te printen zijn.

    Titel: Slaap, Kindje Slaap
    Quotes: "Gun jezelf rust, uit rust komt de kracht"
    EN deze quote van Loesje.
    Plaatjes:
    - Een slapend kind (liefst meisje) (bijv. 1, 2 of 3)
    - Een klok (optioneel) (bijv. 1, 2 of 3)
    - Rondom het kind moeten een aantal elementen zweven, nl:
          * Een kleine "cartoon" van een (basis)school
          * Een kleine "cartoon" van een (logo van) huisarts
          * Een kleine "cartoon" van iets wat vrienden of buurtgenoten kan symboliseren
          * Logo rots en watertraining (optioneel)
    De plaatjes hierboven zijn voorbeelden. Je mag eigen plaatjes uitkiezen!
    Tekst:
    Prestatiegerichte maatschappij --> slaap belangrijk? (optioneel)
    > Verminderde concentratie
    > Verlies van coördinatie
    > Verminderd inschattingsvermogen
    > Verminderd reactievermogen
    > Temperatuurregeling overstuur
    > Stemmingswisselingen
    > Verminderde stofwisseling
    > Verminderd immuunsysteem

    Normen en waarden
    > Prestatie
    > Rust, reinheid & regelmaat
    > Gezondheid

    Maatschappelijke trends
    > Veel aandacht voor het kind
    > "Een goede basis is belangrijk.
    De jeugd is de toekomst."
    > Wetenschappelijke onderzoeken
    > Sociale media
    > Participatiesamenleving
    > Empowerment

    Geschiedenis van het slapen: (optioneel)
    "Vroeger sliep men helemaal nog niet zoals men dat tegenwoordig doet. Zo sliep men in de prehistorie op de grond bekleed met dierenhuiden en later sliep men op stro of een houten bedje of bedstee. Wist je dat ze in de middeleeuwen zittend sliepen? Men geloofde dat anders het bloed naar het hoofd zou stijgen. Men sliep ook in twee dagdelen. Als de zon onderging, sliep men vier uur, dan was men twee uur wakker, en ging men weer vier uur slapen. Zelfs het slapen kent maatschappelijke trends!


    Aangezien ik de poster donderdag al moet hebben en deze nog af moet laten drukken (waar ik min. 2 dagen voor moet rekenen), zal ik uiterlijk maandag al de beste poster uitkiezen. Ik snap dat dit een behoorlijke tijdsdruk kan zijn, maar daarom staat er ook een mooie beloning tegenover. Dus als je dit weekend tijd hebt om voor mij een poster te ontwerpen, graag! Als je zelf nog toevoegingen hebt voor de poster, mag dit zeer zeker!

    De beste poster zal de poster zijn die ik zal gebruiken voor mijn project. De maker van deze poster zal een beloning van 20 credits ontvangen. Daarnaast vind ik dat ook de andere mensen die zich een beetje moeite doen een beloning verdienen. Ik zal de tweede beste poster een beloning toekennen van 15 credits en de derde beste een beloning van 10 credits. Ik zal deze posters niet gebruiken, maar als bedankje wil ik toch de mooiste posters belonen. Als je graag je eigen gebruikersnaam op de poster wilt zetten dan mag dat in de vorm van een waterteken, maar liever niet al te groot en het mag niet storend zijn voor de inhoud van de poster. Uiteraard vind ik wel dat je eer voor je eigen werk mag krijgen.

    Ik zou graag twee versies van de poster zien, namelijk een met tekst en een zonder tekst voor het geval ik nog iets aan de gekozen tekst zou willen veranderen. Ik ben namelijk niet zeker of ik sommige teksten wel op de poster zou willen zetten.

    Ik wil iedereen die een poging wil wagen alvast heel erg bedanken! Deze poster kan namelijk echt mijn cijfer voor de proef beïnvloeden en is dus heel belangrijk voor me. Super, super, super bedankt!

    Groetjes,
    Esmée

    LET OP: Zorg dat de afbeelding uiteindelijk een hoge resolutie heeft! Anders krijg ik de melding dat de resolutie te laag is en kan ik deze niet laten afdrukken!!! Ik kreeg van Mavouevre de tip dat de resolutie meestal 300 DPI is!

    [ bericht aangepast op 26 juni 2017 - 12:27 ]

    Geeft niet! Ik was gewoon nieuwsgierig (;


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Kalocagathia, geloof ik, was de naam.

    Ik vond de andere posters overigens ook heel erg mooi dus ik vond het echt lastig te kiezen! Ik heb zelfs vrienden gevraagd om me te helpen bij de keuze, en er was geen enkele poster die niet aangewezen werd dus jullie mogen trots op jullie werken zijn! Ze zijn echt heel erg mooi, dat meen ik oprecht!

    Ooh, wat leuk! Ik voel me geflatteerd (bloos) ik hoop dat je een goede uitslag zult krijgen!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 18:15 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kalokagathia* ;) Don't worry. Ik kan zelf mijn username amper onthouden. :') Maar wat lief, dankjewel! <3


    Smile. You're beautiful. <3

    Ooh super, bedankt!


    Geloof niet alles wat je denkt

    Yellowstone schreef:
    Ooh, wat leuk! Ik voel me geflatteerd (bloos) ik hoop dat je een goede uitslag zult krijgen!


    Jaaa, ik heb de uitslag al terug! Voor de tafel waar ik jouw poster voor gebruikt heb, heb ik een 8.5! :D

    1650009mierlo schreef:
    (...)

    Jaaa, ik heb de uitslag al terug! Voor de tafel waar ik jouw poster voor gebruikt heb, heb ik een 8.5! :D


    YAY (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys