![](http://68.media.tumblr.com/49dcacf995bfc7aad0985962e553e270/tumblr_n7ycrmMsx01r5xmnto1_500.jpg)
![](http://68.media.tumblr.com/a25706a32936881c639e251ce1268c5b/tumblr_no5z0wLzkk1t4bhhjo1_500.jpg)
|
18 Guest Somewhere outside Deymon and Aurora
Lang in de auto zitten vermoeit me altijd verschrikkelijk. In het vliegtuig kon ik me nog afsluiten voor hun gekwetter de hele tijd, maar nu we in een kleine huurauto zitten en ik opgepropt zit tussen mijn koffer en tassen, kan ik me amper bewegen. Vanaf het vliegveld hebben we een auto gehuurd om naar het kamp te gaan en mijn ouders wilden per se dat ze me tot aan de poort zouden brengen. Van mij hoefde het helemaal niet. Zelfs alleen met het vliegtuig vond ik geen probleem, maar daar dachten zij anders over. De argumenten met 'vieze mannen' en 'eenzame meisjes' vlogen me om de oren. Ze vonden dat ik me niet goed genoeg zou kunnen verdedigen en dus wilden ze me brengen. Ergens ook goed, want nu hoef ik niet met het openbaar vervoer naar het kamp, vergezeld door een grote hutkoffer, een rugzak en een kleine schoudertas. Het paste echt niet meer in de koffer, anders had ik het wel iets beter ingedeeld. Ik heb er echt zin in. We zitten vijf weken in een hutje in het bos en ik kan nu al niet wachten om met mensen van mijn leeftijd om te gaan. High school is een paar maanden geleden al afgelopen, maar al mijn vrienden en vriendinnen zijn druk bezig met inschrijven voor de universiteiten in Texas en omgelegen staten en daar heb ik vooralsnog niks mee te maken. Het is lekker rustig, maar zorgt er wel voor dat het een klein beetje eenzaam werd. Vandaar dat ik blij was dat wij gisteravond in het vliegtuig konden stappen, nog even konden overnachten in Californië en nu de autoreis richting het kamp maken.
'Heb je er zin in?' vragen mijn ouders me. Dit is denk ik de twintigste keer dat ze het me hebben gevraagd en wederom antwoord ik met een volmondige 'ja'. 'Als je het niet leuk vindt, moet je gewoon bellen en dan komen we je halen, goed?' Ik lach alleen even. Hun jongste dochter, ik dus, gaat dit jaar voor het eerst alleen op vakantie en voor het eerst sinds mijn ouders kinderen hebben gekregen, hebben ze een totaal leeg huis. Dat wordt wennen voor ze, maar ook voor mij. Ik vind het leuk om ergens anders te zijn, maar toch lijkt het me heel anders om alles zelf te moeten regelen.
'Dat komt wel goed, mam, maak je niet druk,' zeg ik. Het kamp komt in zicht en ik maak mijn riem los zodra de auto stilstaat. Ik spring uit de auto en hol naar de achterbak, waar ik met enige moeite mijn koffer uit pak. Pap helpt me en zorgt dat ik mijn tenen niet plet. Dat zou vrij onhandig zijn aan het begin van het kamp en dan zouden mijn ouders me meteen mee terug naar huis nemen.
'Nou lieverd, we zien je over vijf weken weer, ja?' Ik kijk ze aan en knik dan glimlachend waarna ik ze allebei even omhels. 'We zullen voor je bidden.' Kort rol ik met mijn ogen, maar dit lijken ze niet gezien te hebben. Hun geloof heeft ze nooit in de steek gelaten en tot dat gebeurt, zullen ze heilig in God, Jezus en Maria blijven geloven.
'Ik moet me inschrijven, tot over vijf weken!' zeg ik als ik de koffer achter me aan trek en mijn rugzak over mijn schouder hang. Puffend loop ik naar de poort toe en ik zet mijn koffer daar maar even neer, voor ik mezelf een hernia bezorg. Mijn oog valt op een jongen compleet in het zwart gekleed en een meisje dat bij hem staat. Zouden dat begeleiders zijn? Toch valt me hun koffers op en ik bedenk me dat de begeleiders zich waarschijnlijk allang al hebben geïnstalleerd. Ik besluit maar naar ze toe te lopen en kijk ze aan.
'Zijn jullie ook gasten?' vraag ik ze met een glimlach. 'Hoi, ik ben Charlotte. Maar noem me maar Lottie,' stel ik mezelf voor. Ik glimlach eventjes en neem de twee anderen in me op. Het is nog niet zo heel druk, dus het voelde ook raar om niet naar ze toe te gaan.
|