D U R G A - K O M - T R I K R U
"When I sense things by smell or taste, my emotion heightens and nearly destroys me"
![](https://i.gyazo.com/752bdfd83262f516e33e20567225d3cf.png)
"We gaan er in ieder geval voor zorgen dat wij gewoon veilig zijn voor hetgene wat wij gaan aantreffen," hoorde ik de jonge krijgster tegen mij zeggen. Ik knikte, klonk schappelijk genoeg. Ondanks er ook andere manieren waren om dat voor elkaar te krijgen, maar ik was er niet om de baas te spelen. Dat veroorzaakt alleen maar problemen en mijn rol was juist om die problemen op te lossen. Ik keek even observerend naar de drie krijgers die ook besloten mee te gaan. Ze hebben geluk dat ik meega, dacht ik bij mijzelf. Een stelletje krijgers - voornamelijk mannelijke types - helemaal alleen zouden ons nog eerder in een oorlog brengen dan een diplomatieke en voorzichtige missie volbrengen met als doel enkel informatie verzamelen van mensen waarvan we niet eens zeker wisten of het een vijand is. Als die los zouden gaan zou alles verloren zijn. Ik hield mijn mond en volgde de jonge krijgster toen ze ons aansprak en de weg begon te leiden. Met grote, soepele passen bewoog ik mij door het bos, ik bleef voornamelijk dichtbij de bomen lopen om niet op te vallen bij de hogere paden die bewandeld zouden kunnen worden. Ik liet mijn linkerhand over het schors van de bomen glijden en met mijn rechterhand gleed even als een soort controle over mijn flijnscherpe zwaard, ik werd altijd een beetje nerveus of ik het kwijt was. Normaal gesproken nam ik een pijl en boog mee naar dit soort missie's, die heb ik in alle verwarring thuis gelaten. We hadden geen tijd te verliezen dus kon moeilijk even een stop onderweg maken, dacht ik zo. Maar ik verwachtte niet dat er per direct een gevecht uit zou breken. Bij elke paar meter stak ik eerst mijn hoofd naar voren en bekeek alle richtingen voordat ik een verkeerde beweging zou maken, ondanks ik geen geluiden had gehoord waar we alert op hoefden te wezen. Het Oosten... Wat lag er in het Oosten wat waardevol kon zijn... Ik kon mij niks bedenken. Tijdens het lopen viel mijn blik weer even op de jonge krijgster, hopelijk werd dit niet onze ondergang. Plots, na enkele minuten, hoorde ik het geluid naderen. We waren dichtbij... Ik stond even stil om het geluid te examineren. Gelach, gepraat, geschreeuw. Klonk alsof ze zelf al een of ander gevecht gestart hebben.
'Zachtjes,' fluisterde ik naar de anderen. Met een diep gebogen rug sprintte ik naar de bron toe, nog steeds verschuilend langs de bomen, naar de bron van al het geluid. Wanneer ik dacht dat ik te dichtbij kwam verschool ik mij. Nu ik dichterbij was... Klonk het meer als een offering? Ik zou het vast mis hebben, gezien ik nog niet gespiekt had. Het was overduidelijk een schreeuwend meisje. Maar ik hoorde meer, geritsel. De bosjes hier dichtbij, daar kwam ik net vandaan en toch leek het precies te zijn waar ik was. Langzaam keek ik omhoog, ik zag een clanlid zitten. Ook niet zomaar iemand, maar de genezer die altijd alleen werkte... Gezien we niet een overvloed aan genezers binnen de clan hadden, kende ik hem wel bij naam. Ik hoopte dat de anderen trouwens ook nog een beetje in de buurt waren, daar had ik even niet meer opgelet.
'Nikhil,' siste ik naar boven, hopend dat ik zijn aandacht kon trekken. Hoe kwam hij hier uberhaupt, waarom was hij niet in het kamp? Gezien hij zich verschuilde dacht ik dat een kiezelsteentje gooien enkel zou registeren als een aanval, en dat zou onze tactiek volledig van de baan gooien.
Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.