• Hoi allemaal,

15 tot en met 22 juli ga ik op kamp met de esta's en wij zijn nog volop op zoek naar een leuk uitje. Natuurlijk zitten hier wat eisen aan. Ik heb kampboeken van vorige jaren doorgespit en het internet afgezocht maar kom er maar niet aan uit. Ik vroeg me af of mensen konden helpen

Eisen en informatie:
    - Wij zitten in Kasterlee op de Hoge Rielen
    - Er zijn 8 kinderen mee en 4 leiding.
    - De kinderen zijn in de leeftijd van 6 tot 10 jaar.
    - Het moet een middag vullend programma zijn ( van 12,.30 tot 16.30 uur)
    - Het mag max 10 euro per kind kosten of een klein beetje meer als volwassenen niet hoeven te betalen.
    - Waarschijnlijk kunnen we met de auto erheen gezien er 2 auto hebben, we willen niet langer dan 30 minuten rijden.

Waar zijn we al geweest op korte termijn:
    - Hydrodoe, echt heel leuk maar vorig jaar nog geweest =)
    - Zwembad Nettepark daar gaan we al heen.

Het is dus niet een zwembad wat we zoeken en liever ook geen speeltuin ( tenzij het een echte hele grote is) en graag buiten..
    Hopelijk zijn er wat tips

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Ik woon in Kasterlee. :Y)

Ik vind het zwembad Netepark wel plezant. ^^
    Ik organiseer ook altijd een kamp in Kasterlee, maar bij ons staat het altijd in teken van kajak, dus wij hebben weinig randactiviteiten en ons doelpubliek is ook net iets ouder. Dus ik ga maar gewoon wat zeggen.

Vlak aan uitgang 5 van de Hoge Rielen is net een buiten/bosspeeltuin open gegaan, de Rulheyde. In de Hoge Rielen zelf zijn ook veel activiteiten die je kan doen. Ik heb er onlangs een workshop stopmotion gevolgd en mijn vriend een soort van schattenzoektocht. Je kan er ook geweldig wandelen en er is ook een korte wandelroute. In de buurt heb je ook de Hoge Mouw (of toch in de buurt van uitgang 5), dat is een groot bosdomein. Kan je heerlijk wandelen (kleine en grote routes) en je zit daar op de Kempense Heuvelrug en dat wil zeggen dat er heuvels zijn (soms echt kuitenbrekers). Je kan ook naar het Kabouterbos gaan (vlak aan de Hoge Mouw). Daar zijn de bekendste bomen van Kasterlee, bomen met luchtwortels in plaats van grondwortels. Daar komt ook de mythe vandaan van de Kaboutertjes van Kasterlee (Kasterlee staat bekend om zijn pompoenen en kabouters) en kan je volgens mij tijdens de zomervakantie een korte avondwandeling, een kindervertelling, doen waar men speciaal voor kinderen wat verhaaltjes over Kasterlee vertelt.
    Als ik aan de ingang/uitgangen van de Hoge Rielen van Lichtaart denk, denk ik ook aan de legerbasis in Tielen, daar worden para's opgeleid. Soms doen ze hun domein open en kan je daar dingen doen zoals die muren beklimmen enzo, maar dat moet je even opzoeken...

Het leukste aan Kasterlee vind ik de Kleine Nete. Mooi om te wandelen. Aan de stuw kan je leuk zwemmen en zonnen op het netestrandje. Even verderop is er de Millenkensbrug (een houten brug) wat ook een geliefde zwemplaats is. De Kleine Nete is ook ideaal om te kajakken (ik zit zelf in de kajakclub van KAsterlee). En in Kasterlee zelf kan je kajaks huren bij de Netherust, maar ik raad eerder de Watermolen in Retie aan of de Wimpe in Lichtaart (aan de Ark van Noë met een grote speeltuin). Ze zitten allemaal op hetzelfde traject wel. Voor mijn kamp wil ik graag in de Netherust gaan 'footpool' spelen. Dat is op een enorme biljarttafel biljart spelen met je voeten op biljartballen zo groot als een voetbal. Klinkt echt leuk. Je kan er ook minigolf doen en snookergolf (snookergolf heb ik er zelf al eens gedaan, een aanrader).

In ieder geval, op mijn kamp doen we dingen zoals een 'stadsspel', veel bosspelletjes (bijvoorbeeld stratego en balleke stamp in het bos) en voor de rest dingen op de club, naast het kajakken natuurlijk.
    Voor de rest denk ik dat je het best eens naar het toerismekantoor kan gaan. Die hebben enorm veel informatie over Kasterlee. Ze hebben ook een website waar wel wat info op staat, visitkasterlee dacht ik. =)

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

Scandal schreef:
    Ik woon in Kasterlee. :Y)

Ik vind het zwembad Netepark wel plezant. ^^
    Ik organiseer ook altijd een kamp in Kasterlee, maar bij ons staat het altijd in teken van kajak, dus wij hebben weinig randactiviteiten en ons doelpubliek is ook net iets ouder. Dus ik ga maar gewoon wat zeggen.

Vlak aan uitgang 5 van de Hoge Rielen is net een buiten/bosspeeltuin open gegaan, de Rulheyde. In de Hoge Rielen zelf zijn ook veel activiteiten die je kan doen. Ik heb er onlangs een workshop stopmotion gevolgd en mijn vriend een soort van schattenzoektocht. Je kan er ook geweldig wandelen en er is ook een korte wandelroute. In de buurt heb je ook de Hoge Mouw (of toch in de buurt van uitgang 5), dat is een groot bosdomein. Kan je heerlijk wandelen (kleine en grote routes) en je zit daar op de Kempense Heuvelrug en dat wil zeggen dat er heuvels zijn (soms echt kuitenbrekers). Je kan ook naar het Kabouterbos gaan (vlak aan de Hoge Mouw). Daar zijn de bekendste bomen van Kasterlee, bomen met luchtwortels in plaats van grondwortels. Daar komt ook de mythe vandaan van de Kaboutertjes van Kasterlee (Kasterlee staat bekend om zijn pompoenen en kabouters) en kan je volgens mij tijdens de zomervakantie een korte avondwandeling, een kindervertelling, doen waar men speciaal voor kinderen wat verhaaltjes over Kasterlee vertelt.
    Als ik aan de ingang/uitgangen van de Hoge Rielen van Lichtaart denk, denk ik ook aan de legerbasis in Tielen, daar worden para's opgeleid. Soms doen ze hun domein open en kan je daar dingen doen zoals die muren beklimmen enzo, maar dat moet je even opzoeken...

Het leukste aan Kasterlee vind ik de Kleine Nete. Mooi om te wandelen. Aan de stuw kan je leuk zwemmen en zonnen op het netestrandje. Even verderop is er de Millenkensbrug (een houten brug) wat ook een geliefde zwemplaats is. De Kleine Nete is ook ideaal om te kajakken (ik zit zelf in de kajakclub van KAsterlee). En in Kasterlee zelf kan je kajaks huren bij de Netherust, maar ik raad eerder de Watermolen in Retie aan of de Wimpe in Lichtaart (aan de Ark van Noë met een grote speeltuin). Ze zitten allemaal op hetzelfde traject wel. Voor mijn kamp wil ik graag in de Netherust gaan 'footpool' spelen. Dat is op een enorme biljarttafel biljart spelen met je voeten op biljartballen zo groot als een voetbal. Klinkt echt leuk. Je kan er ook minigolf doen en snookergolf (snookergolf heb ik er zelf al eens gedaan, een aanrader).

In ieder geval, op mijn kamp doen we dingen zoals een 'stadsspel', veel bosspelletjes (bijvoorbeeld stratego en balleke stamp in het bos) en voor de rest dingen op de club, naast het kajakken natuurlijk.
    Voor de rest denk ik dat je het best eens naar het toerismekantoor kan gaan. Die hebben enorm veel informatie over Kasterlee. Ze hebben ook een website waar wel wat info op staat, visitkasterlee dacht ik. =)

hey dit is echt even heel handig ahahha. wel qua wandelomgeving is het inderdaad erg mooi. Al weet ik er niet veel meer van gezien 2010 ons laatste kamp was daar door hun scoutingregeling (Belgen mogen eerder reserveren en de Nederlands een half jaar later waardoor het eigenlijk altijd vol zit),. Ik ben echt specifiek naar een daguitje weg van het terrein zonder teveel lopen. Tevens is dit vaak ons eigen rustdag omdat ze vaak hun eigen gang wel gaan XD De ark van Noë heb ik ook naar zitten kijken maar ben ik bang dat de kids zich niet de hele dag kunnen vermaken =( Naar Netepark gaan wij echt al 6 jaar achterelkaar omdat het vrij centraal ligt vanaf onze kampterreinen en er veel te doen is.

Verder doen wij inderdaad veel bosspelen en een uitstapje naar de stad. Mag ik je eventueel hulp vragen voor mijn spel, ik wil weer een opdrachtenspel in de stad gaan maken maar gezien jij er woont kun jij me vast helpen.
    Ik heb nu een binnenspeeltuin als oplossing voor de regen maar we zijn best veel eisend ben ik bang maar we echt top dat je me zo wilt helpen.

Owja een zwemmeer is ook niet eg handig gezien we woensdag al gaan zwemmen en op het kampterrein een zwemmeertje hebben =) daarnaast nemen ze niet zoveel handdoeken mee dat ze zich elke dag kunnen afdrogenXD

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Je mag me altijd vragen hoor. Ik ben wel een inwijkeling. Ik ken Kasterlee, maar Tielen en Lichtaart niet echt. 😉

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury