Waaaaant, nu ben ik vernoemd naar de fantastische Alfred Jodocus Kwak. Je weet wel, die eend uit die kinderserie die gaat over een Kraaienpartij die fascistische praktijken in de samenleving wilt implementeren, over racisme tegen eenden die gedwongen worden te vluchten uit hun Thuisland, omdat de witte ganzen hun land kolonialiseert,d ie eend wiens ouders worden gedood.
Nee maar serieus, noem even een geweldigere, meer geëngageerde kinderserie dan Alfred Jodocus Kwak, want beter dan dit wordt het niet.
En ook omdat ik toen ik 'Edgy' heette en ik ergens een discussie over voerde, ik me een beetje lullig voelde met zo'n naam, want het is een beetje moeilijk serieus te nemen
En ik ben dus echt een fan hiervan. Welke andere kinderserie snijdt serieus deze dingen aan? Ik keek vandaag een aflevering (ik ben niet aan het uitstellen) en het ging gewoon over illegale immigratie, verblijfsvergunningen en apartheid. En er werden ook gewoon doodskisten, tanks en gewonde, protesterende eendjes in beeld gebracht. Like, wow.
Kent iemand hier het nog?
[ bericht aangepast op 13 okt 2022 - 20:20 ]
Tijd voor koffie.