goud schreef:
terrorisme mag ons leven niet bepalen, wel de dood? :'D op dit moment is het namelijk meer zo
maar inderdaad ja, terrorisme zou niets mogen bepalen helaas kan het haast niet anders van wel om er rekening mee te houden (het feit dat je bijvoorbeeld niet meer op reis gaat naar turkije of egypte of petra en dergelijken zegt genoeg, het hoeft niet per se een grote invloed te hebben, maar er zijn toch factoren waar iedereen zijn (on)bewust mee bezighoudt)
Maar dat heeft niet zozeer met terrorisme te maken, meer met oorlog. Want we gaan/gingen ook niet op vakantie naar andere landen waar het onrustig is (geweest).
'Aanpassen aan terrorsime' is meer in je eigen land. Ga je nog naar een festival in Amsterdam? Ga je nog in de spits naar de grote stations? Ga je nog naar een concert in Rotterdam? Ga je nog naar schiphol?
En misschien zijn deze vragen te kort en moet het meer zijn: ga je nog zonder twijfelen, zonder angst naar (...)?
Ben je bang als je in de spits op Utrecht centraal loopt? Wil je eigenlijk op 4 mei naar de dam, "maar doen we dat dit jaar maar even niet"? Ga je nog naar een grote Kerstmarkt en ben je dan telkens alert als je een auto of vrachtwagen ziet/hoort?
Ik vind het belangrijk om alles wat ik wil gewoon te doen, maar ik ben soms wel angstig - en dat is ook bepalend. Helaas kan ik daar niks tegen doen.
Continue to share your heart with other people even if it has been broken.