De laatste tijd heb ik veel zitten nadenken over verhalen, hoe alomtegenwoordig die zijn in onze levens, en dat je er eigenlijk niet aan kunt ontsnappen. (*Jaws theme* Ze weten waar je woooont! En je hebt er waarschijnlijk een paar op een boekenplank staan. 👻) Waar ik vooral ook telkens op stootte bij deze diepe overpeinzingen, is hoe belangrijk verhalen voor ons kunnen zijn. Iedereen heeft wel iets wat je altijd is bijgebleven en veel invloed op je heeft gehad op wat voor manier dan ook.
Daarom vroeg ik mij af, wat is dat verhaal (of zijn die verhalen, want het kan er natuurlijk meer dan één zijn) voor jou? En waarom en op wat voor manier heeft dat je beïnvloed?
Je kunt daarbij denken aan een gepubliceerd boek, maar ook aan een fanfic, het verhaal van een film of serie, een anekdote die je van je basisschooljuf hebt gehoord, een willekeurige Tumblrpost of het waargebeurde levensverhaal van je overgrootoma's valkparkiet. Alles telt.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan