Op mensen die wel een goede band met hun moeder kunnen hebben, want mij lukt het iig niet :')
Mijn vader is vertrokken toen ik twee was en daar heb ik verder nooit geen enkel contact mee gehad. Ik heb altijd al alleen met mijn moeder gewoond (en met twee katten en een hamster maar dat telt even niet). Dus als je met zijn tweeën in huis woont, hoop je toch wel dat je enigszins een goede band met elkaar hebt. Nou, dat is de afgelopen 4-5 jaar steeds minder geworden. Dit tot op het punt waar we momenteel staan. Ik heb totaal niet het gevoel dat ik haar kan vertrouwen en ik heb vaak het gevoel dat ze een hekel aan me heeft. Ze geeft me heel vaak het gevoel alsof ik niks goed kan doen en niks waard ben.
Nu heeft ze ook haar eigen problemen, zowel psychisch als lichamelijk (haar knie(ën)). Ik probeer hier zoveel mogelijk begrip voor te tonen, al lukt dit niet altijd even goed maar oké, maar als ik een keer over mijn eigen problemen begin is het niet dat ze ook begrip toont. Nee, meestal moet ik dan horen hoe zij het allemaal veel zwaarder heeft. Dat is ook zo, dat weet ik. Maar het zou toch fijn zijn als je moeder enigszins ook begrip toont voor jou.
Een ander punt is gewicht. Nou ben ik niet de lichtste, dat weet ik. Maar ik ben toch tevreden met mezelf en mijn maat 40-42. Toch moet ik heel vaak aanhoren hoe ik wéér ben aangekomen (al zegt de weegschaal van niet maar oké) wat me toch weer minder tevreden laat voelen. Dit terwijl ze weet dat ik hier vroeger heel veel moeite mee had en pas sinds enkele jaren weer (vrij) tevreden ben met mezelf. Vandaag ook weer. Ik had een heel leuk zwart jurkje gekocht, dit komt tot mijn knieën. Dit omdat ik zaterdag een feest heb. In de winkel vond ik hem heel mooi staan en mijn beste vriendin ook, maar eenmaal thuis was het gelijk te kort en stond het me niet. Ze zei dat ik maar een jeans en een trui aan moest doen. Het word zaterdag bijna 30 graden. Ik ga hoogstwaarschijnlijk dansen en toch wat drinken. Dat wordt een beetje heel erg warm lijkt me, maar zolang het maar bedekt no? :') En daar komen de twijfels weer of ik het aan moet doen zaterdag. Ugh ugh ugh, ik had zo'n goed humeur vandaag maar dat is nu wéér verpest...
Oké, koekje voor iedereen die dit hele verhaal heeft gelezen. Ik zeik waarschijnlijk enorm #FirstWorldProblems enzo, maar ik moest het even kwijt want dit is de zoveelste x dat ze me crappy laat voelen. Ik vind het echt gewoon rot hoe ik mijn bloedeigen moeder niet kan vertrouwen en gewoonweg niet close met haar kan zijn omdat ze me weg duwt.
Ugh ugh ugh ):
El Diablo.