Hoi iedereen,
Hieronder volgt zo ongeveer m'n liefdesleven van afgelopen jaar (stel je er niet te veel bij voor). Er zijn gewoon een aantal dingen die ik van me af wil schrijven + ik natuurlijk altijd het advies gebruiken van all Q'ers hier.
Dus vorig jaar na de examens (ondertussen bijna een jaar geleden) moest ik naar een feest bij iemand thuis. Het was daar echt gezellig, gewoon wat muziek, leuke mensen, drinken etc. Een gezellig zomeravond/nacht dus.
Nu waren daar buiten een deel van mijn klasgenoten ook veel mensen die ik niet kende maar ze waren allemaal vriendelijk en gezellig etc. Bovendien waren er ook verschillende jongens die echt grappig waren en wat flirterig. Dus ik zo heb ik met verschillende jongens die avond gepraat maar 1 iemand (laat ik hem even Thomas noemen) was flirteriger dan de anderen tegen mij en ik moet toegeven hij was echt vriendelijk en grappig etc maar ik let altijd een beetje op bij mensen die ik nog maar net ken dus ik ging wel mee in zijn geflirt maar liet hem niet merken dat ik met hem wou kussen of zo. Dus het werd later en hij ging naar huis, ik bleef nog maar toen nam hij echt schattig afscheid. Hij zei dat hij het leuk vond met mij en dat ik moest zien dat ik veilig thuis geraakte, ik moest hem een bericht sturen als ik er was geraakt. (oh ja we hadden dus gsm nummers uitgewisseld). Dus oké hij stuurde nog wat grappige dingen zoals dat ik geen wind op kop zou hebben als ik terug ging fietsen etc.
Dan de volgende dag of de dag daarna, was het bal van mijn school dus ik vroeg Thomas of hij ging komen. (had ik hem voordien ook al gevraagd) hij twijfelde maar kwam uiteindelijk toch niet omdat hij al 3 dagen na elkaar was weggeweest wat ik wel begreep. Op dat bal kwam Sam naar me toe (een jongen uit m'n klas die ook op dat feestje was) en hij zei dat hij samen met Thomas naar huis was gefietst en dat Thomas had gezegd dat het echt gezellig was met mij en dat hij mij een van de mooiste meisjes vond die daar was etc. Dus natuurlijk voelde ik mij gevleid.
Ondertussen praatten Thomas en ik via SMS en via Facebook en hij zei dat we anders eens moesten afspreken. En dat is het punt waar ik dus altijd vast kom te lopen. Dan krijg ik ineens schrik (geen idee waarom maar misschien omdat ik dan nog niet verliefd ben en schrik heb de andere persoon te kwetsen als het niets wordt). Dus dat deed ik, ik zei dat ik niet kon. (er waren ook weinig momenten waarop het zou kunnen want hij ging op vakantie en nadien ik). Dus ik bleef wel met hem praten via Facebook maar na een tijdje zwakte dat natuurlijk af want ja we spraken niet af en dan is dat in oktober of zo ongeveer gestopt (ons gesprek).
Toen werd het dus nieuwjaar en 3 keer raden wie daar ook was: Thomas. Dus ik blij maar ook weer zenuwachtig. Toch was het een opluchting dat enthousiast was om me te zien. Ik stelde een vriendin van me aan hem voor en zei dat ik iemand aan het zoeken was voor haar. (dat is een beetje een inside joke tussen ons, ik "koppel" haar altijd aan mensen maar niet serieus, eerder zo van oh is dat niks voor jou en dan af en toe naar iemand toelopen en haar voorstellen). Dus Thomas stelde haar voor aan wat vrienden van hem en zo ging het eigenlijk heel de avond. We kwamen elkaar tegen en dan sloeg hij z'n arm rond me heen terwijl hij mij en m'n vriendin voorstelde aan al z'n vrienden.
Op een bepaald moment leunde hij naar voor en ik wist dat hij me wou kussen maar ik draaide weg, waardoor hij wat teleurgesteld reageerde. Maar het had niks met hem te maken, ik had m'n vriendinnen beloofd niemand te kussen die avond (lang verhaal). Uiteindelijk hebben we later op de avond wel gekust maar natuurlijk was er weer geen tijd om daarna af te spreken want het waren examens. Dus we moesten sowieso anderhalve maand wachten en daardoor verslapte ons gesprek weer en was er terug stilte. En nu sturen we dus heel af en toe nog wel eens iets maar eerder puur informatief. Laat ik zeggen 1 keer in de maand en dan zo 3 berichtjes.
Nu heb ik er dus enorme spijt van dat ik niet gewoon met hem heb afgesproken in de zomervakantie of in de examens. Bovendien is hij momenteel "bezig" met een ander meisje die ik via via ken en ik zou het haar echt niet willen aandoen om Thomas van haar af te pakken (ik denk niet dat ze al officieel samen zijn maar ze zijn wel aan het daten). Ik weet namelijk dat ze echt gebroken uit haar vorige relatie is gekomen en bovendien is ze de beste vriendin van een goede vriendin van mij.
Nu weet ik dus niet meer hoe ik tegen hem moet doen omdat ik niet wil dat Thomas het verkeerd gaat opvatten (als in dat ik hem probeer te verleiden) maar langs de andere kant wil ik wel nog gewoon bevriend met hem blijven omdat hij echt wel grappig en vriendelijk is. Verder voel ik me gewoon wat gefrustreerd en ben ik vooral boos op mezelf dat ik geen actie heb durven ondernemen toen hij wél nog echt in me geïnteresseerd was. Dat gebeurt me namelijk met elke jongen.
Zo dat moest ik dus even kwijt, dus heeft er iemand tips in verband met Thomas? Hoe ik tegen hem moet doen? Of gewoon in het algemeen, hoe zorg ik ervoor dat ik niet elke jongen die in me geïnteresseerd is, kwijt speel door te weinig initiatief te nemen.
Ik wil vrij zijn zoals de wind