Ik raad een kobo aan, als je een e-reader wil kopen en niet via een tablet wil lezen. Het scherm is niet té gevoelig (zoals m'n oude tolino, die zijn pagina omsloeg als het koord van m'n hoodie er perongeluk tegen tikt), je kan je boeken op series sorteren als je ze als kepubs erop zet, maar dat doen programma's als Calibre uit zichzelf als je een bepaalde plug-in instaleeri. Bovendien krijg je er dan ook reading stats bij (een inschatting van hoe lang je er zal over doen om het boek en het hoofdstuk dat je dan aan het lezen bent, uit te lezen, hoeveel pagina's je per sessie leest en hoeveel minuten per pagina). En hij heeft een ingebouwde e-book store, maar dat zullen de meesten wel hebben. Als je twijfelt kan je altijd op het goodereader youtube kanaal kijken, daar vind je reviews en vergelijkingen tussen verschillende e-readers, al zijn er ook bij die je hier niet kan kopen.
Ik heb zelf een Kobo H2O, waar je mee in bad kan, hoewel ik dat zelf niet bepaald vertrouw en ook nog niet heb uitgeprobeerd.
Daarbij wil ik wel even vermelden dat de goedkoopste Kobo, de Aura, énorm klein is. Zo ongeveer de grootte van een mass market paperback.
[ bericht aangepast op 15 april 2017 - 19:46 ]
Ex astris, sciencia