Ga niet aan je scriptie werken. Don't do it. Ga een stukje wandelen en naar een café en ga daar mensen ontmoeten. Een van die mensen zal je de deal van een lifetime beloven en je gaat erop in. Dan vragen de mensen of je voor de deal misschien eventjes naar Londen kunt komen en dat doe je, omdat het zo'n geweldige deal is. Het ligt precies binnen jouw veld en je krijgt er zoveel ervaring door dat je geen scriptie meer nodig hebt.
Als je daar echter aankomt vragen ze of je misschien een startersfunding wilt geven en dat doe je, want het wordt echt perfect, maar dan verdwijnen ze ineens en zit je vast in Londen. Met weinig geld, want dat hebben zij. Eerst zal je - je heel veel zorgen maken om ze, maar na hun namen even Ge-Linkdin'd te hebben, blijken ze gewoon oplichters te zijn. Nu moet je terug naar Nederland, maar het kost je zoveel dat al je geld op is als je aankomt. Vervolgens is de deadline van je scriptie al verlopen en moet je stoppen met je opleiding. Ongeveer twee maanden zul je niks doen behalve balen en op zoek zijn naar een baan, tot je één van de oplichters ineens tegenkomt. Blijkt dat ze gesnapt waren en een paar maanden ondergedoken zaten in de Filipijnen. Omdat de oplichter zijn leven wilt beteren, biedt hij je een baan aan bij de McDonald's waar je nog vijf jaar lang blijft werken.
Dus het is wel echt handig om even te beginnen. Ik bedoel maar.
Wel raad ik je aan om even een wandelingetje te maken, of een andere omgeving op te zoeken. Bij mij werkt dat super goed als ik echt hard aan de slag moet.
[ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 16:30 ]
Tijd voor koffie.