Yagouaroundi schreef:
Onpopulaire mening misschien, maar ik heb persoonlijk niet de behoefte om 'gelijk' te zijn aan een man en vind de ongelijkheid prima. Ik bedoel, mannen kunnen geen kinderen baren, mannen en vrouwen hebben een andere bouw, mannen zijn lichamelijk sterker.
Wel, weet je, ik kan er best mee leven dat je die behoefte niet hebt. Dat ben jij en daar is helemaal niets mis mee, maar er zijn duizenden en duizenden anderen die die behoefte wel hebben. Als het jou toch niet uitmaakt, zou je het dan tegenhouden of niet?
Dat hier minder werk is dan in de derde wereld, zoals Evi hierboven zegt, daar ga ik in mee, maar dat betekent niet dat er geen werkt meer is, want er is nog veeeeeeel werk, als je 't mij vraagt, ook hier. Er wordt bijvoorbeeld nog steeds vanuit gegaan dat als iemand thuisblijft voor de kinderen, of ouderschapsverlof opneemt, dat het de vrouw is. Die ingesteldheid vind ik fout. Langs de andere kant vind ik het ook verschrikkelijk dat mannen scheef bekeken worden als zij het opvragen - dat is op z'n minst even erg. De loonsverschillen vind ik ook een werkpunt. Het soort kutopmerkingen als in "wat weet jij daarvan, je bent een vrouw" mogen voor mijn part ook oprotten, want hoewel dat vaak als grap bedoeld is, vind ik het na zevenhonderd keer persoonlijk ook niet zo grappig meer. (Ik heb dit nu wel even in het algemeen, niet tegen jou in het specifiek, ik wet dat je daar weinig tot niets over gezegd hebt).
Dus ja, het is in de derde wereld slechter dan hier. Maar waarom niet aan beide tegelijk werken?
;)
[ bericht aangepast op 8 maart 2017 - 14:37 ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried