• Ik voel me nogal down. Echt enorm anders zou ik eigenlijk niet zo'n topic openen.

    Het ding is dus dat ik best wel kan zeggen geen echte vrienden te hebben. En dat begint me met de dag steeds meer te storen. De vriendinnen die ik heb willen nooit eens iets doen als in afspreken of ergens heen. Ze gebruiken smoesjes of reageren niet op een berichtje van mij. Eerder vond ik dat nooit erg want ik was allang blij om voor mijn gevoel een vriendin te hebben.

    Maar nu voel ik me dus echt eenzaam. Ik kan geen betere beshrijving bedenken dan dat. De vriendinnen die ik heb hebben allemaal een eigen groep of een eigen vriendin waar ze wel veel meer mee lijken te hebben. Het is tegenwoordig zo erg dat ik denk dat mensen me niet moeten of dat ze me raar vinden. Als iemand vraagt goh ga je wel eens stappen of naar een festival? Vier jij carnaval? Dan moet ik altijd zeggen nee, hoewel ik graag zou willen. Dat voelt inmiddels zo enorm "zielig" aan.
    En het stomme is dat ik wel iemand ben de graag erop uit gaat. Al is het bij iemand thuis een kopje thee drinken of een film kijken. Ik heb echt het gevoel alsof ik mede daardoor ook niet helemal kan zijn wie ik wil want men zegt ga dan nieuwe vrienden zoeken. Maar die "zoek" je toch niet. Ga er zelf op uit zeggen ze dan.
    Ga jij wel eens alleen naar een festival, stappen in de kroeg of iets anders?

    Ik doe alles al alleen. En dat voelt echt niet leuk meer. En ik heb geen idee hoe ik dat ga veranderen


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ik snap zo ontzettend goed hoe jij je voelt en ik weet hoe naar het is. Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd. Ik heb 1 hele goede vriendin die ik bijna dagelijks spreek (maar door afstand weinig zie) en verder heel veel kennissen, mensen met wie ik het op school prima kan vinden maar daarbuiten eigenlijk nooit zie.
    Hier wat tips:
    Meld je aan bij een jeugd vereniging ofzo, ik zit bij de jeugd afdeling van mijn provincie en heb daar al heel wat gezellige bijeenkomsten van gehad.
    2) Ga in een WhatsApp groep, zodat je op die manier nog wel mensen spreekt (er is een leuke quizlet wapp!).
    3) Ga theedrinken met mij.
    4)Hou vooral niet op met dingen doen. Ik doe bijna alles alleen en ben er, inmiddels, aan gewend.
    5) Probeer op school/werk/thuis wel leuke gesprekken te voeren

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en weet dat ik et altijd leuk vind om nieuwe mensen te leren kennen (oftewel, stuur me gerust een berichtje )


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik herken het. Ik heb best wel wat vrienden op school, maar zij hebben allemaal vrienden buiten school. Ik niet. Soms is het best pijnlijk om alle leuke verhalen van vakanties en weekenden aan te horen.
    Uhm, misschien op een sport of iets gaan? Dat probeer ik tenminste te doen, maar mijn portemonnee zegt nee :'D. Ik ga ook wel eens maar Q-meetings, daar leer kan je ook nieuwe mensen kennen! Als je wilt mag jij mij ook een berichtje sturen. Nieuwe contacten is altijd leuk ^^!


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik herken deels wat je zegt. Ik heb een hoop "vrienden" die eigenlijk geen échte vrienden zijn. We zijn te verschillend, of ze begrijpen me gewoon weg niet. Ik ben geen super ingewikkeld persoon, maar sta anders in het leven dan veel leeftijdsgenoten door hetgeen wat ik in mijn verleden heb meegemaakt. Daarnaast gaat mijn smaak qua muziek, films en genre maar anderen dingen uit als menig leeftijdsgenoot. Mat maakt het vaak lastig om met deze "vrienden" te communiceren, aangezien ik vaak niet bij ze terecht kan (wat ze begrijpen me toch niet) of ik absoluut geen zin heb om tijd met ze te spenderen (omdat we zo weinig raakvlakken hebben). Het allerbelangrijkste is op zoek te gaan naar mensen die jou wél begrijpen en waar je wél een klik mee hebt, dat hoeven er ook geen 100 te zijn, een handje vol is vaak al genoeg. Dat kan in real life zijn, maar ook via internet. Clowder is een hele goede vriendin van mij, die mij feilloos aanvoelt en snapt, ondanks het feit dat ik haar nog nooit in het echt heb gezien. Soms duurt het gewoon even voordat je de juiste mensen tegenkomt in je leven.

    Je mag altijd een pb'tje of gb'tje sturen als je wilt babbelen! :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, een ander variant ervan maar wel een beetje. Ik denk namelijk altijd dat ik een goed vriend/vriendin heb die me vervolgens gewoon hard laten vallen als we in een nieuw jaar komen, iets wat ook nogal hard aan kan komen.
    Nu weet ik niet precies waar je woont ofzo maar anders zou ik het leuk vinden een keertje af te spreken!
    Er staan hierboven al enkele tips en hier heb ik niet heel veel op aan te merken. Bij een sportvereniging gaan of bij een ander club zal al veel schelen. Daarnaast als je af en toe gewoon met iemand een random praatje aanknoopt kan er ook nog wel eens iets leuks uit ontstaan! Dit heb ik ook al enkele keren gehad, dit geldt natuurlijk ook zo op Quizlet al zul je die ander niet heel snel ontmoeten als je niks afspreekt fcourse.
    Hoop dat je er wat aan hebt❤

    Ik weet niet of je een makkelijke prater bent maar als ik jou zo hoor zou ik me misschien ook wat meer met andere mensen omgaan, want wat je zo vertelt over je vriendinnen vindt ik persoonlijk (niet dat ik er heel veel verstand van heb) niet heel erg als vriendinnen klinken, als ze niet eens iets gezelligs met je willen doen... Anyway ik sta voor je klaar je kan me altijd een berichtjes sturen privé of in mijn gastenboek.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    I sent you a message bro :)


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik zou zeggen: probeer actief op zoek te gaan naar nieuwe vrienden (of extra vrienden) maar ik weet dat dat enorm makkelijk gezegd is en veel moeilijker gedaan. Ik weet natuurlijk niet veel over je interesses, eventuele hobby's, studies,... maar misschien kan het helpen om eens na te denken (desnoods neer te schrijven) wat je graag doet, wat je interesseert,... en je dan in te schrijven bijvoorbeeld voor een aantal activiteiten aangezien de mensen die daar aanwezig zijn hetzelfde leuk zullen vinden als jij. Daardoor zal je op zulke plaatsen sowieso meer vrienden maken (en dan heb ik het over goede vrienden die dezelfde interesses delen of toch kunnen appreciëren). Als je studeert (hoger onderwijs) zou je een aantal keren naar activiteiten kunnen gaan die georganiseerd worden door jouw studierichting om zo wat mensen te leren kennen. Of je kan ook gewoon wat mensen aanspreken in de les etc.
    Ik hoop dat mijn tips een beetje van toepassing zijn op jou aangezien ik je verder niet ken. Als er nog iets is dat je wil bespreken of zo dan mag je me altijd een privébericht sturen, daar heb ik echt geen problemen mee.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Jullie reacties zijn zo lief allemaal! Dat is wel echt enorm fijn om gewoon even te lezen! Ik wil komende week proberen er met mijn therapeut over te praten misschien dat het wat gaat helpen


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Ik ga eigenlijk nooit alleen naar festivals/uit. Echter ben ik ook niet het meisje, dat in 'grote groepen' leeft. Ik ga meestal met vriendinnen er heen, maar dan zijn we vaak met zijn tweeën, omdat de meeste van mijn vriendinnen elkaar niet kennen. Daarnaast weet ik van sommige wel dat ze compleet zouden botsen als ze elkaar kenden. Hah. Dus ik houd ze liever gescheiden c;

    Wat je kan doen is idd evt naar Q meetings toe gaan, maar volgens mij ging je toch al naar de Nijmeegse? c; Zijn zat leuke mensen daar die komen, including me en mijn ervaring(en) met meetings zijn eigenlijk altijd wel goed & ben zelfs met aantal goed bevriend mee geworden.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya