Ik ben het ergens wel eens met de stelling, maar met de nodige bijschavingen. "Het overdragen van een SOA'' in het algemeen, dat kan niet berecht worden omdat het meestal niet met opzet is. Die mensen hoef je niet te veroordelen. Ik vind echter wel dat die etters die uit zijn op mensen hun levens te verwoesten en expres HIV gaan overdragen berecht zouden moeten worden. Het moet vreselijk zijn voor de slachtoffers om te weten dat iemand die alles kapot gemaakt heeft voor jou er zo gemakkelijk mee wegkomt. Ik vind de mindset van mensen die zo'n zaken doen even crimineel als die van een verkrachter, stalker, vluchtmisdrijfpleger... De pijn van de slachtoffers moet erkent worden.
Een HIV - diagnose gaat via een dokter, dus er is bewijs dat de persoon op de hoogte was. Hoe dan ook, ik denk dat je toch moet uitkijken want er bestaan ook etters die mensen willen pesten door te zeggen dat die partner hun expres met HIV besmet heeft, terwijl het gewoon een ongelukje was. Zoals van die slechte vrouwen die bij de politie gaan beweren dat hun man hun heeft verkracht, terwijl dit niet het geval is, gewoon om hem een hak te zetten. Valse aangiftes zijn typisch gedrag bij pestkoppen, dus er moet sprake zijn van bewijzen, maar zoiets is moeilijk te bewijzen, denk ik, aangezien het om een intieme situatie gaat en niemand erbij was. Maar mocht het achterhaalbaar zijn, dan ben ik het persoonlijk helemaal eens met de stelling, maar dan alleen als het gaat om HIV of iets levensbedreigend. Er moet dus echt kwaad opzet zijn en er moeten bewijzen zijn dat er kwaad opzet is gepleegd.
[ bericht aangepast op 23 feb 2017 - 11:59 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.