Ik neem aan dat je acrylverf wilt? Ik schilder best veel omdat dat moet voor mijn opleiding en omdat ik super arm ben gebruik ik de verf van de Xenos, dat zijn die grote tubes voor 2 euro per stuk. Daar heb ik dit soort resultaten mee:
Het enige minpunt eraan is dat het niet jaren mee zal gaan. Op een gegeven moment zal de verf verkleuren of misschien afbrokkelen omdat de kwaliteit niet goed is. Maar dan spreek je over jaren hoor, niet maanden.
Als je graag wilt dat je schilderij jaren mee gaat dan is Amsterdam een goed merk. Je kan ze al aanschaffen in pakketjes van kleine tubetjes en er bestaan veel verschillende kleuren. Al heb je denk ik al ontzettend veel aan enkel de basiskleuren, dat kan overigens ook extra uitdaging geven omdat je dan goed kan leren mengen. Misschien is het goed om dan te letten op de dekking van de verf. Bij Amsterdam kan je dat zien aan het vierkantje wat om de tube staat. Als die helemaal zwart is dekt te verf volledig. Met Lampenzwart en Titaanwit heb je denk ik al een goede basis.
Of je kan ook hier eventjes kijken ^^ Want zie nu net dat ze gewoon standaard pakketten hebben. x'D
Maar nogmaals, Xenos verf is eigenlijk dikke prima, haha. (Action gebruik ik zelf niet omdat de Xenos dichter in de buurt zit, maar volgens mij is dat ook best goed) Of je moet perse willen dat het werk wat je maakt jarenlang frontaal in de woonkamer moet komen te hangen en 3 generaties lang mee zal gaan.
[ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 11:25 ]
It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso