• Er kwam me een dag of twee geleden dus een idee binnen dwarrelen voor een verhaal en dat zou ook mijn allereerste verhaal op quizlet zijn. en het is iets wat ik normaal nooit echt schrijf. Het gaat namelijk vooral of heksen/hekserij.
    Maar nu twijfel ik dus over een paar dingen voor het plot:
    - de leeftijden van de personages: ik twijfel of ik de karakters een "high school" leeftijd ga geven [16/17/18] of de grens wat hoger leg [18/19/20]
    - of ik de verhaallijn vooral rondom en in een heksenschool laat verlopen of juist niet/normale school
    - verder heb ik nog een idee voor een soort "heksen wedstrijd" maar ik weet niet of dat handig is om bijvoorbeeld al in het eerste verhaal te doen maar misschien wel in een vervolg. maar als ik die wedstrijd er niet in zou doen weet ik niet zo goed wat dan uiteindelijk het "doel" van het verhaal zou kunnen zijn. dat zit ik dus al de hele tijd te speculeren maar ik kom nergens op

    Is er iemand die me wat tips kan geven? het is misschien een beetje veel, maar ik loop zo dus constant vast. misschien dat jullie mening me een beetje op weg kan helpen!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Euhm als ik dit zo lees dan....

    Zou ik een Highschool leeftijd doen, omdat ik uit punt 2 opmaak dat ze sowieso op school zitten.
    Ik zou een heksenschooldoen omdat het anders wel apart is dat er een heksenwedstrijd op een normale school is
    en ik ze de heksenwedstrijd gewoon in deel 1 doen, omdat ik denk dat dat prima kan, vooral omdat dat het doel is haha


    ~My Mind Is Free~

    - Over de leeftijden van de personages zou ik vooral kijken wat het best aansluit op je plot. Bijvoorbeeld de liefdesrelaties, problemen, beslommeringen, leefwereld van een zestienjarige zien er toch een beetje anders uit dan van iemand van twintig. Nu niet super veel, maar het kan je keuze misschien bepalen.

    - Ik denk dat het heel moeilijk om over een heksenschool te gaan schrijven zonder dat mensen gaan zeggen dat je het gepikt hebt van Harry Potter. Dat hoeft uiteraard niet zo te zijn, maar ik denk wel dat mensen daar vanuit zullen gaan. Als je je trots voelt en origineel en niet wilt dat je in de schaduw van staat, met je werk, dan zou ik het niet in een heksenschool laten plaatsvinden. Als je echter het schrijft omdat je een Harry Potter - sfeer opwekken wilt, zoals fanficschrijvers bijvoorbeeld en je het net doet om de tovenaarswereldschoolsfeer dan zou ik ervoor kiezen om het op een heksenschool te doen.

    - Ik raad niet aan om aan een verhaal te beginnen waar je alleen een "thema''/idee voor hebt maar geen plot. Als je niet weet met wat je bezig bent is het gevaar groot dat de spanningsboog en het plot in de soep zullen vallen. Je moet niet alles weten maar je moet toch iets van richting hebben waar je naartoe schrijft anders heb je eigenlijk niet echt een verhaal.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2017 - 20:23 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dankjewel allebei! ik heb voor punt 1 en 2 al een idee nu! alleen voor onderdeel drie ben ik nog niet helemaal over uit


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat