Het Grote Lay-Out Topic Ik hoor steeds vaker mensen zeggen "maar hoe doe je dat dan?" over lay-outs. De lay-outs worden overal steeds ingewikkelder, maar zo moeilijk is het helemaal niet. Je moet gewoon even weten welke codes je moet gebruiken en daarom leek het mij handig om een lay-out topic te maken. Er is er al eentje hier, maar dat zijn voornamelijk kleuren en een paar basic lettertypes. Daarom heb ik besloten om dit topic te maken met hierin alle lay-out hacks. Heb je aanvullingen? Let me know! |
BASIC CODES
Voordat je allerlei fancy dingen gaat doen met je lay-out is het handig om de basic codes te weten van Quizlet. Bovenaan je opmaak vake hebt je een aantal codes, maar daarnaast heb je ook nog de codes... • Maak een plaatje/tekst/smiley aanklikbaar. Code:
[url=LINK HIER] plaatje/tekst/smiley HIER [/url]
Code:
[tab]
Code:
[rule]
Code:
[columns] Tekst hier [nextcol] Tekst hier [/columns]
Code:
[size=5/6/7]TEXT[/size]
♦ ♦ ♦ KLEUREN Dit zijn de kleuren die je kan gebruiken en hier kan je er nog meer vinden. [color="Hier de naam van de kleur"] Hier je tekst [/color] ♦ ♦ ♦ LETTERTYPES Dit zijn de lettertypes die je kan gebruiken, er zijn er nog veel meer, maar die weet ik niet allemaal uit mijn hoofd. Heb je aanvullingen? Laat het weten! [font="Hier de naam van het lettertype"] Hier je tekst [/font] ♦ ♦ ♦ SPECIALE TEKENS Je kan tegenwoordig ook speciale tekens en smileys gebruiken op Quizlet, die kan je hier vinden: • Symbolen en karakters • Symbolen en smileys • Speciale teksten |
TIPS AND TRICKS
• Als je meer dan drie plaatjes wil gebruiken in een topic post, gebruik dan IMG in plaats van img. • Steeds vaker lopen topics vast omdat mensen hun codes niet goed afsluiten, probeer hier echt op te letten en de codes voor jezelf overzichtelijk te houden! • Vraag jij je af wat die fancy balkjes zijn die iedereen gebruikt? Dat zijn dividers. Die je gewoon op google vinden en het beste op "divider tumblr png" of gewoon "divider png" - een png is een afbeelding zonder achtergrond dus dan krijg je geen lelijk wit randje. • Heb je vragen? Ask away. |
[ bericht aangepast op 26 april 2017 - 21:49 ]
My fake plants died, because I did not pretend to water them.