Wervelwind schreef:
Twee vragen voor mensen die al eens een verhaal hebben afgeschreven (voor SOTY of een andere wedstrijd):
- Plannen jullie eigenlijk een bepaald aantal woorden dat je per week moet schrijven?
- En weet je op voorhand op hoeveel woorden je ongeveer wilt eindigen met je verhaal (zoals bij SOTY minstens 40 000)? Of schrijf je maar, in de hoop dat je zeker aan het minimum komt?
Ik merk zelf dat ik het beste schrijf onder een klein beetje druk, anders stel ik het vaak uit. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?
- Nee, dat probeer ik maar faalt altijd. De vorige keer dat ik meedeed aan SOTY heb ik het halve verhaal in de laatste week geschreven, bijna 15K op de laatste dag, maar dat is niet aan te raden :')
- Ja, ongeveer wel. Maar het minimum bereiken is voor mij nooit het probleem geweest. Ik schat meestal gewoon redelijk goed in hoelang het ongeveer gaat worden. Vorige keer was dat niet heel erg nodig. De schatting was ongeveer 80K en dat ligt prima binnen de grenzen. Ik gok dat ik ditmaal even op moet letten dat het verhaal goed past binnen de 150K.
Happy Birthday my Potter!