• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. :3 Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts


    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar


    ER IS EEN NIEUW TOPIC

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 8:52 ]


    all because i liked a girl

    Shireen schreef:
    (...)

    Hahahha doet me denken aan weerwolf Moon Moon 😂


    hahahaha ja inderdaad. gauw op zoek naar iets anders ✌

    Alyssandre, klinkt al leuk! Ik ben het wel eens met verdigris dat je er eventueel nog een 'hook' bij zou kunnen doen.
    Ungoliant, die van jou klinkt ook al zo leuk! (Al weet ik niet of Moon Moon de associatie is die je wil hebben :') )

    Ik heb het idee dat de mijne echt heel kort is eigenlijk. Help? (Het is wel de bedoeling om een stukje uit een van de hoofdstukken eronder te zetten, dus dan wordt hij heel iets langer)

    Coy is een eenzame jongeman. Hij heeft geen vrienden en niemand die ’s avonds op hem wacht of tegen wie hij kan vertellen wat er overdag gebeurd is. Dit verandert allemaal wanneer hij op een avond een deal met de prins van de hel sluit. Zijn ziel in ruil voor vriendschap, een deal waarmee meerdere levens overhoop gegooid worden…

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 10:00 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Shireen schreef:
    (...)

    Hahahha doet me denken aan weerwolf Moon Moon 😂


    Moon Moon is geweldig XD


    we tripped on the urge to feel alive

    Necessity schreef:
    Alyssandre, klinkt al leuk! Ik ben het wel eens met verdigris dat je er eventueel nog een 'hook' bij zou kunnen doen.
    Ungoliant, die van jou klinkt ook al zo leuk! (Al weet ik niet of Moon Moon de associatie is die je wil hebben :') )

    Ik heb het idee dat de mijne echt heel kort is eigenlijk. Help? (Het is wel de bedoeling om een stukje uit een van de hoofdstukken eronder te zetten, dus dan wordt hij heel iets langer)
    Coy is een eenzame jongeman. Hij heeft geen vrienden en niemand die ’s avonds op hem wacht of tegen wie hij kan vertellen wat er overdag gebeurd is. Dit verandert allemaal wanneer hij op een avond een deal met de prins van de hel sluit. Zijn ziel in ruil voor vriendschap, een deal waarmee meerdere levens overhoop gegooid worden…


    Klinkt spannend!
    Alleen 'de prins van de hel' roept vraagtekens bij mij op. Ik snap niet echt wat hier precies mee bedoeld wordt

    Necessity schreef:
    Alyssandre, klinkt al leuk! Ik ben het wel eens met verdigris dat je er eventueel nog een 'hook' bij zou kunnen doen.
    Ungoliant, die van jou klinkt ook al zo leuk! (Al weet ik niet of Moon Moon de associatie is die je wil hebben :') )

    Ik heb het idee dat de mijne echt heel kort is eigenlijk. Help? (Het is wel de bedoeling om een stukje uit een van de hoofdstukken eronder te zetten, dus dan wordt hij heel iets langer)
    Coy is een eenzame jongeman. Hij heeft geen vrienden en niemand die ’s avonds op hem wacht of tegen wie hij kan vertellen wat er overdag gebeurd is. Dit verandert allemaal wanneer hij op een avond een deal met de prins van de hel sluit. Zijn ziel in ruil voor vriendschap, een deal waarmee meerdere levens overhoop gegooid worden…


    Het is inderdaad kort, maar het klinkt wel heel erg spannend! Als je het langer wil maken, zou ik de zin 'Dit verandert allemaal (..) de hel sluit.' in kleinere stukjes verdelen. Je kan bijvoorbeeld doen: 'Maar als hij op een avond iemand heel bijzonders tegenkomt, verandert het allemaal,' blablabla, zoiets. Niet dat het heel veel langer wordt, maar misschien een klein beetje :') kijk maar of je er iets aan hebt.


    we tripped on the urge to feel alive

    Bedankt voor jullie feedback ^^ ik zal ernaar kijken.
    Writtenwords, met de prins van de hel bedoel ik de duivel, maar dat is dus niet helemaal duidelijk blijkbaar.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Bedankt voor jullie feedback ^^ ik zal ernaar kijken.
    Writtenwords, met de prins van de hel bedoel ik de duivel, maar dat is dus niet helemaal duidelijk blijkbaar.


    Heb je er bewust voor gekozen om hem de prins te noemen? Want ik zie hem eerder voor me als 'koning van de hel' dan als 'prins van de hel' omdat de hel toch wel zo'n beetje zijn eigendom is. Als je een prins hebt, heb je volgens mij altijd iemand die nog hoger staat, terwijl de koning denk ik zeg maar de hoogste positie van de hel is. Daarnaast vind ik 'koning van de hel' persoonlijk ook duisterder klinken/beter passen dan 'prins van de hel'

    Twee vragen voor mensen die al eens een verhaal hebben afgeschreven (voor SOTY of een andere wedstrijd):
    - Plannen jullie eigenlijk een bepaald aantal woorden dat je per week moet schrijven?
    - En weet je op voorhand op hoeveel woorden je ongeveer wilt eindigen met je verhaal (zoals bij SOTY minstens 40 000)? Of schrijf je maar, in de hoop dat je zeker aan het minimum komt?

    Ik merk zelf dat ik het beste schrijf onder een klein beetje druk, anders stel ik het vaak uit. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Twee vragen voor mensen die al eens een verhaal hebben afgeschreven (voor SOTY of een andere wedstrijd):
    - Plannen jullie eigenlijk een bepaald aantal woorden dat je per week moet schrijven?
    - En weet je op voorhand op hoeveel woorden je ongeveer wilt eindigen met je verhaal (zoals bij SOTY minstens 40 000)? Of schrijf je maar, in de hoop dat je zeker aan het minimum komt?

    Ik merk zelf dat ik het beste schrijf onder een klein beetje druk, anders stel ik het vaak uit. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

    - Nee, ik houd er niet van om dat in te plannen want dan voelt het als een verplichting.
    - Doordat ik meestal hoofdstukken indeel, kan ik wel een kleine schatting maken van hoe groot (hoeveel woorden) het verhaal wordt. Maar ik weet het echt niet precies.

    Ik heb tijdens de SOTY van vorig jaar vooral veel geschreven toen ik op vakantie was in Italië. Dat komt omdat het een onbekende omgeving was en daar kreeg ik meer inspiratie van dan wanneer ik thuis aan de keukentafel zit te schrijven haha.

    Wervelwind schreef:
    Twee vragen voor mensen die al eens een verhaal hebben afgeschreven (voor SOTY of een andere wedstrijd):
    - Plannen jullie eigenlijk een bepaald aantal woorden dat je per week moet schrijven?
    - En weet je op voorhand op hoeveel woorden je ongeveer wilt eindigen met je verhaal (zoals bij SOTY minstens 40 000)? Of schrijf je maar, in de hoop dat je zeker aan het minimum komt?

    Ik merk zelf dat ik het beste schrijf onder een klein beetje druk, anders stel ik het vaak uit. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?


    - Nee, dat probeer ik maar faalt altijd. De vorige keer dat ik meedeed aan SOTY heb ik het halve verhaal in de laatste week geschreven, bijna 15K op de laatste dag, maar dat is niet aan te raden :')
    - Ja, ongeveer wel. Maar het minimum bereiken is voor mij nooit het probleem geweest. Ik schat meestal gewoon redelijk goed in hoelang het ongeveer gaat worden. Vorige keer was dat niet heel erg nodig. De schatting was ongeveer 80K en dat ligt prima binnen de grenzen. Ik gok dat ik ditmaal even op moet letten dat het verhaal goed past binnen de 150K.


    Happy Birthday my Potter!

    WrittenWords schreef:
    (...)

    Heb je er bewust voor gekozen om hem de prins te noemen? Want ik zie hem eerder voor me als 'koning van de hel' dan als 'prins van de hel' omdat de hel toch wel zo'n beetje zijn eigendom is. Als je een prins hebt, heb je volgens mij altijd iemand die nog hoger staat, terwijl de koning denk ik zeg maar de hoogste positie van de hel is. Daarnaast vind ik 'koning van de hel' persoonlijk ook duisterder klinken/beter passen dan 'prins van de hel'


    'Prins van de hel' heb ik zelf als associatie bij de duivel, waardoor het dat werd. Je hebt wel gelijk dat 'koning' hoger is, maar op de een of andere manier vond ik dat niet zo lekker klinken haha. (Misschien heb ik vroeger iets te vaak 'prins van de hel' gelezen :') het was niet voor niets mijn lievelingsboek haha)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wanneer editten jullie de dingen die jullie online zetten? Doen jullie dat per stukje (hoofdstuk) dat je online zet? Of schrijf je eerst alles en editten jullie daarna het hele verhaal voordat jullie het online zetten?

    Er zijn kei goeie verhalen ingezonden Ö
    Jeetje, ik ga weer wat leeswerk hebben (:
    Hoewel ik zelf ook wel een idee heb, durf ik het toch niet aan xD Als ik zo de ingezonden verhalen lees... zinkt mijn schip toch wel echter (;

    Heel veel succes aan iedereen die mee doet!!
    Ik duim alvast voor iedereen (:


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Kiliphilia schreef:
    Er zijn kei goeie verhalen ingezonden Ö
    Jeetje, ik ga weer wat leeswerk hebben (:
    Hoewel ik zelf ook wel een idee heb, durf ik het toch niet aan xD Als ik zo de ingezonden verhalen lees... zinkt mijn schip toch wel echter (;

    Heel veel succes aan iedereen die mee doet!!
    Ik duim alvast voor iedereen (:


    In ieder geval niet jezelf ervan weerhouden omdat je denkt dat andere verhalen veel beter zijn hoor!
    Ik probeer daar ook zo min mogelijk op te letten en gewoon het beste te halen uit mijn eigen idee (:


    how dare you speak of grace

    Verdigris schreef:
    Wanneer editten jullie de dingen die jullie online zetten? Doen jullie dat per stukje (hoofdstuk) dat je online zet? Of schrijf je eerst alles en editten jullie daarna het hele verhaal voordat jullie het online zetten?


    Als ik tijd heb, controleer ik meestal per hoofdstuk of per deelhoofdstuk (ik werk altijd in 1.1, 1.2, etc. bij de meeste verhalen). Alles eerst helemaal schrijven en dan pas editten en dan pas online zetten, zou ik nooit kunnen denk ik. Dan zou ik het niet redden gok ik. Soms komt het echter ook voor dat ik geen tijd heb om te controleren helaas.


    Happy Birthday my Potter!