Start 2017 with an empty jar. Each week you're gonna add a note with one (or several) good thing(s) that happened. On New Year's Eve, empty the jar and read about the amazing year you've had. Goede voornemens zijn vaak moeilijk, want je houdt je er na een tijdje vaak toch niet meer aan. Maar één ding kunnen we sowieso wel gaan proberen, en dat is het maken van een pot waarin je zoveel mogelijk leuke en positieve dingen gaat stoppen. Heb jij die week een lief cadeautje gekregen? schrijf het op. Heb jij iemand anders blij gemaakt die week en werd je daar helemaal gelukkig van? schrijf het op. Durfde jij die week eindelijk die ene jongen aan te spreken? schrijf het op. |
Ik ben vast niet de enige als ik zeg dat mijn leuke herinneringen vaak uit mijn hoofd verdwijnen omdat sommige negatieve gebeurtenissen deze overschaduwen. Of ik heb gewoon een slecht geheugen en verlies daardoor bepaalde (leuke) dingen. Het is eigenlijk een soort dag/weekboek maar dan met kleine, korte berichtjes die alleen maar positieve dingen bevatten. Ik ga hier dus zelf wel aan mee doen, ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe dit mij gaat veranderen. Ik wil namelijk meer energie steken in de positieve gebeurtenissen. Dat wil niet zeggen dat ik daardoor de negatieve dingen ga verbloemen, want je leert juist van dat soort situaties, maar dat betekent wel dat ik hierdoor meer waarde ga hechten aan de kleinere dingen waar ik blij van word. |
Dus, wie doet er mee? Het lijkt me trouwens leuk om in dit topic te delen hoe je er voor staat en wat je er in gooit. Tevens wil ik hierbij even reclame maken voor
het doelentopic voor 2017. Hier kun je je doelen opgeven die je graag zou willen halen in het komende jaar. Wat wil jij nou echt heel graag bereiken in 2017? Laat ze daar achter en houd vooral ook het topic in de gaten zodat je je doelen niet uit het oog verliest. Ga er voor! |