Ik ken mensen die tussen de 2000 - 3000 woorden schrijven ook, dus als dat jouw manier van doen is, kan je eventueel ook dat als richtlijn voor jezelf nemen. Het komt hier minder voor maar het kan hoor! En je hoeft trouwens helemaal niet te streven naar een heel stuk van het verhaal af te krijgen. Stel je hebt een onderdeel dat gaat over een gesprek dat wordt gevoerd in de woonkamer of een restaurant of op een andere locatie, dan hoef je niet perse een sprong in de verhaallijn hebben dat af te breken. Ik doe soms ook 4 hoofdstukken over hetzelfde gesprek in dezelfde ruimte. Veel mensen hier ronden gewoon af op een punt waarop ze genoeg woorden hebben en een gedachtengang afgerond hebben of op een moment zijn waar ze een cliffhanger kunnen maken en hernemen dan de volgende keer gewoon weer waar ze waren gebleven. Je kunt het ook gewoon laten doorlopen hoor. (:
Je hoeft je hoofdstukken zelf daarvoor niet korter te maken, splits ze gewoon op na een bepaalde "ademboog'' en ga dan verder in het volgende hoofdstuk.
[ bericht aangepast op 27 dec 2016 - 17:29 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.