- Muziek die ervoor zorgt dat ik de sfeer zit en niet afgeleid kan worden door geluiden. Dit moet instrumentale muziek zijn, anders ga ik meezingen en dan schrijf ik niet meer.
- Ik heb een drang nodig om een bepaald iets te halen. Als ik dat heb, ga ik altijd sneller, harder, verder.
Over het algemeen kan ik niet klagen. De ene keer schrijf ik meer als de andere keer. Maar het ligt ook aan je inspiratie voor dat verhaal.
Soms zit je even vast en dan moet je het niet gaan forceren, maar begin dan aan een ander verhaal.
Eveneens dat ik vaak vanuit random scenes ga schrijven, die ik hoe dan ook in het verhaal wil hebben. Of in een ander verhaal.
Schrijven is schrijven, vaak heb je er uiteindelijk toch wel wat aan. ;p
Verder bedankt voor de tips die ik hier gezien heb. Dat van instrumentale muziek kan best eens helpen. Toch iets zacht op de achtergrond en
ik kan me alsnog concentreren. Dus ik ben het wel met
Goldstein eens. Ik heb soms ook een uitdaging nodig om wat te
kunnen schrijven. Anders zit ik op Polyvore, YouTube, Google naar plaatjes te kijken, etc.
Anders heb ik nog een kleine tip, misschien ken je het al.
Writer's Block, dat is een progamma die je -er is een gratis versie- waarbij je
een x tal woorden kan opgeven of een x tal minuten en totdat je dat doel bereikt heb, kan je niks anders dan schrijven. Andere dingen op je
laptop of pc kan je niet want daar wordt je voor 'geblockt'. Ik maak er ook soms gebruik van.
Wil je in dit geval muziek op de achtergrond, gebruik de radio, telefoon of zet eerst een YouTube kanaal aan en dan gaan schrijven.
xxx
[ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 16:45 ]
~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~