Lukt het jou om te overleven in het Kerstdorp of niet...? Good luck!
We zijn op zoek naar 25 actieve deelnemers!
Het kan af en toe voorvallen dat we een klein opdrachtje geven, maar die worden echt heel simpel en zullen amper tijd in beslag nemen. Ze komen ook niet elke ronde voor.
Rollen
Krampus & zijn helpers (5)
Krampus is de leider van het groepje, want hij is degene die bepaalt wie een slecht einde krijgt. Zijn helpers, gemene gingerbreadkoekjes en gemaskerde elven aan kettingen om precies te zijn, helpen hem alleen maar om de klus makkelijker te maken je van de aardbol weg te vegen. Uiteraard kiezen jullie als groepje samen wie het slachtoffer wordt.
Rudolf (1)
Rudolf kan niet alleen zijn rode neus laten oplichten, maar hij kan ook een handje toesteken. Rudolf heeft namelijk drie cadeautjes die hij kan uitdelen. Eén cadeautje bevat een sterk geneesmiddel (brengt iemand weer tot leven), één cadeautje bevat een dodelijk gif (vermoord iemand) en één cadeautje bevat een wisselende drank (maakt een burger een helper van Krampus of maakt een helper van Krampus een burger). Een burger met een speciale rol verliest deze als hij/zij een helper wordt. Elk cadeautje mag slechts eenmalig gebruikt worden.
Verschrikkelijke sneeuwman (1)
De verschrikkelijke sneeuwman komt alleen 's nachts tot leven om iedereen te bespieden. Hij is vaak op de hoogte van wat er gaande is, al pikt hij niet alles op. De verschrikkelijke sneeuwman mag elke avond één rol inkijken.
Kerstboom (1)
Wanneer het donker wordt, zeker rond deze duistere tijd, licht de kerstboom zoveel mogelijk op om nog wat vreugde te verspreiden. De kerstboom kan namelijk elke nacht iemand beschermen door de gloeiende ster die hij met zich meedraagt. De kerstboom mag echter niet tweemaal achter elkaar dezelfde persoon of zichzelf beschermen.
Zuurstok (1)
De zuurstok is de jager. Wanneer hij kapot wordt gemaakt, scherpt hij nog snel een punt aan en kan hij deze op iemand richten, om er dan doorheen te boren als een scherp mes.
Maretak (1)
De Maretak zorgt nog even voor de liefde, ook al zit niet iedereen daar op te wachten als een duister figuur op je jaagt. Toch koppelt de Maretak twee mensen aan elkaar die moeten proberen om samen te overleven tot het einde. Gaat de ene persoon van het koppel dood, dan sterft de andere persoon ook door liefdesverdriet.
Haardsokken (2)
De haardsokken in het spel kunnen zich op een of andere magische wijze altijd bij iemand anders aan het haardvuur hangen. Op deze manier slapen ze elke avond op een andere plaats. Wordt degene vermoord waar de haardsok aanwezig is, dan verbrand deze uit angst.
Kerstman (1)
De Kerstman is de dorpsoudste die de hoop en vreugde terug probeert te halen. Wanneer hij vermoord wordt, overleeft hij eenmalig. Bij een tweede maal gaat hij gewoon dood. In het echte WvW spel verliezen enkele mensen hun speciale rol als ze op de dorpsoudste stemmen, dat is dit spel niet het geval.
Elven (12)
De elven zijn de inwoners van Kerstdorp die de feestdagen moeten proberen te overleven.
Regels in het Kerstdorp
- Huisregels van Quizlet.nl
- Naamsveranderingen en afwezigheden doorgeven
- Houd je rol voor jezelf
- Werk niet samen (behalve Krampus en zijn helpers) en doe niet aan vriendjespolitiek
- Speel eerlijk en met plezier
Uitleg & Vragen
Organisators - Bayley - Casterwill |
Deelnemers - FaramirOfGondor - Twins94 - Stormfly - Ledecky |
Rollen Verschr. sneeuwman Haardsok Elf Elf Elf Elf aan ketting Elf Kerstman Krampus Maretak Zuurstok Elf Gingerbreadkoekje Elf aan ketting Elf Elf Gingerbreadkoekje Rudolf Elf Elf Elf Kerstboom Elf Haardsok Elf |
Dagen en nachten Nacht één Dag één Nacht twee Dag twee Nacht drie Dag drie Nacht vier Dag vier Nacht vijf Dag vijf Nacht zes Dag zes Nacht zeven Dag zeven Nacht acht Dag acht Overzicht spelverloop |
Opdrachten Opdracht één: De verlanglijstjes Opdracht twee: Liedjes Opdracht drie: Sneeuwballen [url= ]Opdracht vier[ /url][/url] |
Zijn er nog vragen of snap je iets nog niet helemaal? Aarzel dan zeker niet om ons aan te spreken!
[ bericht aangepast op 2 maart 2017 - 14:26 ]
16 - 09 - '17