• De stelling van deze week luidt:
    Je mag mensen niet identificeren op seksuele oriëntatie

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Verduidelijking: ja het gaat hier over vooroordelen, je geeft mensen geen sticker van slecht omdat ze homo zijn of iets dergelijks


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Eens. Ik irriteer me altijd dood aan van die oerkatholieke mensen die beginnen over "immoreel gedrag.'' Ik ben er onlangs twee op straat tegen gekomen die aan me zeiden dat ik naar de hel zou gaan, omdat ik die principes niet waardeer over goed en kwaad. Als je het aan mij vraagt, schuilt er meer kwaad dan goed in het katholicisme: mensen ontwikkelen heel snel een negatief beeld van zichzelf daardoor: homo zijn is slecht, trots op jezelf zijn is slecht, al die principes zorgen ervoor dat mensen zichzelf en anderen niet kunnen aanvaarden. En jezelf of anderen niet kunnen aanvaarden, dàt is de bron van al het kwaad. Ik vind die katholieken dus ongelofelijk hypocriet als ze homo's en homoaanhangers op de vingers tikken omdat ze immoreel zouden zijn. Ik vind ze zelf immoreel en niet de holibi's, die elkaar liefhebben.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2016 - 16:16 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Bedankt voor de opheldering. Ik heb ook wel even naar de stelling zitten staren. Want 'identificeren' gaat over wie je bent, en ook je geaardheid is daar onderdeel van, al ben je uiteraard niet alleen je geaardheid. Toch valt dat er wel onder. Vooroordelen hebben door geaardheid vind ik niet kunnen, maar helaas is dat in deze heteronormatieve samenleving nog lang niet overal zo. Ook hier in Nederland, toch een land dat bekend staat om zijn homovriendelijkheid, is het nog lang niet overal geaccepteerd.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Nikiforov schreef:
    Verduidelijking: ja het gaat hier over vooroordelen, je geeft mensen geen sticker van slecht omdat ze homo zijn of iets dergelijks


    Ah, dit maakt de stelling een stuk duidelijker.
    In dat geval, 100% eens. Ik vind het enorm spijtig dat er nog steeds mensen zijn die anderen daadwerkelijk afrekenen op hun seksuele oriëntatie (dat geldt trouwens ook voor godsdienst, afkomst, etc., maar daar gaat deze stelling verder niet over).


    The universal language of art.

    Histoire schreef:
    Square nam me de woorden uit de mond. Ofwel staat idenfticatie daar misplaatst of wel snap ik gewoon niet goed waar de stellingbedenkster op doelt.


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Histoire schreef:
    Eens. Ik irriteer me altijd dood aan van die oerkatholieke mensen die beginnen over "immoreel gedrag.'' Ik ben er onlangs twee op straat tegen gekomen die aan me zeiden dat ik naar de hel zou gaan, omdat ik die principes niet waardeer over goed en kwaad. Als je het aan mij vraagt, schuilt er meer kwaad dan goed in het katholicisme: mensen ontwikkelen heel snel een negatief beeld van zichzelf daardoor: homo zijn is slecht, trots op jezelf zijn is slecht, al die principes zorgen ervoor dat mensen zichzelf en anderen niet kunnen aanvaarden. En jezelf of anderen niet kunnen aanvaarden, dàt is de bron van al het kwaad. Ik vind die katholieken dus ongelofelijk hypocriet als ze homo's en homoaanhangers op de vingers tikken omdat ze immoreel zouden zijn. Ik vind ze zelf immoreel en niet de holibi's, die elkaar liefhebben.

    Mee eens, ik snap die katholieke mensen ook niet


    CooleSarah11 --> TwinButterfly

    Identicficeren? Is daar niet een ID kaart voor nodig?Lijkt mij erg onhandig "Hey, hetero, ik zag je laatst nog lopen bij de bakker" "Oh, homo, dat was ik niet, dat was een andere hetero". Niet discrimineren, ja. Maar dit slaat nergens op xD
    Edit; Oh, bevooroordelen, nee, ok, dat is wat anders. verwoording had beter gekund Tja, het is sowieso niet echt goed om al te veel vooroordelen te hebben. Mensen in hokjes plaatsen is minder goed dan een open mind te hebben. Of het nou gaat om seksuele voorkeuren of om andere redenen.Zoals religie, afkomst, geslacht, huidskleur

    [ bericht aangepast op 4 dec 2016 - 23:40 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ornacia schreef:
    (...)

    Ik begreep hem eerst ook niet :Y) Maar ik neem aan dat het erom gaat dat je mensen niet moet afrekenen/veroordelen om hun seksualiteit (?)


    Daarom zei ik ook dat garantie niet gegarandeerd was haha.


    Never forget who you are and where you come from

    Ik denk dat er niemand oneens kan zijn met deze stelling. (Hier op Q dan he)
    100% eens!

    [ bericht aangepast op 5 dec 2016 - 7:38 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Eens, tenzij de seksuele voorkeur bijvoorbeeld naar kinderen uit gaat. Hierbij vind ik dat je men best een label kan geven, aangezien de acties die hieruit kunnen leiden gewoon niet kunnen en strafbaar zijn.

    Dit is een raar geformuleerde stelling.


    Fus Ro Dah!

    Bashalini schreef:
    Eens, tenzij de seksuele voorkeur bijvoorbeeld naar kinderen uit gaat. Hierbij vind ik dat je men best een label kan geven, aangezien de acties die hieruit kunnen leiden gewoon niet kunnen en strafbaar zijn.


    Als iemand een pedofiel is betekent het niet gelijk dat die persoon gaat handelen.


    Never forget who you are and where you come from

    FaithofBlood schreef:
    (...)

    Als iemand een pedofiel is betekent het niet gelijk dat die persoon gaat handelen.


    Daarom zeg ik toch "hieruit kunnen leiden" (:

    FaithofBlood schreef:
    (...)

    Als iemand een pedofiel is betekent het niet gelijk dat die persoon gaat handelen.


    Dit. Verkrachters kunnen ook gewoon hetero zijn, en dat is net zo erg in mijn ogen.

    Maar OT: nee, ik vind niet dat we mensen moeten identificeren op basis van hun seksueel voorkeur. Waarom zouden we mensen moeten veroordelen op wat zij in de privacy van hun eigen huis (meestal dan toch) doen, in plaats van op eetgewoonte -weet ik veel-. Ik heb me dat al lang afgevraagd, waarom zou je speciaal uit de kast moeten komen over wat jij met andere mensen in privé doet?
    Zoals eerder aangehaald vind ik dit geen duidelijke stelling eigenlijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt