• Hey hoi.

    Ik ben even heel chagrijnig en wil even wat van me afschrijven, so please bear with me.

    First of all; De laatste tijd ben ik hartstikke prikkelbaar, omdat alles onzeker is. De baan, mijn financiële situatie, het uit huis gaan, alles. Ugghghghhghgh. Daarbij heb ik eigenlijk alleen mijn vriend om mee te praten en mensen hier op het internet. Buiten het internet om heb ik bijna niemand en het is vet irritant. De enige persoon buiten het internet om, naast mijn vriend, is een 'vriendin'. Ik zet vriendin in dit geval tussen aanhalingstekens doordat ik twijfel aan de vriendschap. Het is namelijk dat veel initiatief dingen van mijn kant komen en last minute afgezegd worden, verder ben ik alleen belangrijk als ze wat nodig heeft. Nu ze over een jaar gaat trouwen, en over niets anders praat dan dat, ben ik ineens weer belangrijk doordat ik wel even fotograaf kan zijn op haar trouwdag. Eigenlijk zit ik daar niet op te wachten, los van het feit dat ik haar soms wel achter het behang kan plakken, maar het feit dat ik overgevoelig ben voor prikkels. Even daarbij zijn op de receptie en dergelijke is nog wel mogelijk, met wat moeite, maar de hele godganse dag foto's maken gaat er gewoon niet in bij mij.

    Verder als ik over iets probeer te praten wat mij dwarsligt, moet het altijd overtroffen worden door iets wat zij heeft meegemaakt dat even tien keer zo erg is als dat van mij. Door dit alles is de frustratie zo hoog opgelopen dat ik verscheidene stations gepasseerd ben; na de bruiloft mag van mij de hele pleurisbende verwateren, want ik ben het zat.

    Nu is mijn vriend te moe om vanavond te praten, hij heeft twee banen en afgelopen nacht nauwelijks geslapen, dus dat snap ik aan een kant wel. Aan de andere kant word ik er weer bij bepaald dat ik buiten het internet om niemand heb om even naartoe te rennen, knuffels te innen en de tranen van de afgelopen maanden te laten gaan. Egh.

    Sorry.


    26 - 02 - '16

    Dat met die vriendin van je is heel erg herkenbaar. Dat had ik ook met mijn vriendin. Nu zijn we al meer dan een jaar geen vrienden meer omdat ik de vriendschap beëindigd heb.
    Geloof me, dat soort mensen heb je niet nodig in je leven. Vriendschap moet van twee kanten komen, en als dat aan de ene kant ontbreekt, kun je er net zo goed mee stoppen. Hoe zwaar dat misschien ook is.

    Verder wil ik je graag laten weten dat mijn pb/gb (wil je zelfs mijn whatsapp wel geven) altijd voor je open staan.

    Krolock schreef:
    Dat met die vriendin van je is heel erg herkenbaar. Dat had ik ook met mijn vriendin. Nu zijn we al meer dan een jaar geen vrienden meer omdat ik de vriendschap beëindigd heb.
    Geloof me, dat soort mensen heb je niet nodig in je leven. Vriendschap moet van twee kanten komen, en als dat aan de ene kant ontbreekt, kun je er net zo goed mee stoppen. Hoe zwaar dat misschien ook is.

    Verder wil ik je graag laten weten dat mijn pb/gb (wil je zelfs mijn whatsapp wel geven) altijd voor je open staan.


    Ik haat ook echt die kant die bang is om mensen te kwetsen, daardoor bestaat de vriendschap basically nog. Mijn moeder is het ook niet eens met eventueel verbreken van de vriendschap, want zij is bevriend met de moeder van die 'vriendin egh, waarom is vriendschap zo lastig :/


    26 - 02 - '16

    Ik heb zoiets ook heel erg. Mijn beste vriendin snapt ook niet waarom ik niet meteen dingen doe (zoals elk ander normaal mens; zoals werken e.d.). Of zelfs maar het aanspreken van mensen. Ik haat sociaal contact. Ik heb er zoveel afgunst tegen, maar dat snapt zij niet. 'Dat moet je toch kunnen,' heb ik echt te vaak gehoord. Ik word er eerlijk eigenlijk een beetje ziek van. Probeer eens aan een ander te denken. Door zulke dingen ga ik echt aan mezelf twijfelen.
    Ik had graag tips en hulp geboden aan je. Maar ik zit er zelf ook mee.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Demiguise schreef:
    (...)

    Ik haat ook echt die kant die bang is om mensen te kwetsen, daardoor bestaat de vriendschap basically nog. Mijn moeder is het ook niet eens met eventueel verbreken van de vriendschap, want zij is bevriend met de moeder van die 'vriendin egh, waarom is vriendschap zo lastig :/

    Dat van je moeder is geen reden om je daardoor te blijven vastklampen aan iemand. Je moet voor jezelf kiezen! En ja het is heel vervelend als je iemand eventueel kwetst, maar soms is het nodig...

    Yonghwa schreef:
    Ik heb zoiets ook heel erg. Mijn beste vriendin snapt ook niet waarom ik niet meteen dingen doe (zoals elk ander normaal mens; zoals werken e.d.). Of zelfs maar het aanspreken van mensen. Ik haat sociaal contact. Ik heb er zoveel afgunst tegen, maar dat snapt zij niet. 'Dat moet je toch kunnen,' heb ik echt te vaak gehoord. Ik word er eerlijk eigenlijk een beetje ziek van. Probeer eens aan een ander te denken. Door zulke dingen ga ik echt aan mezelf twijfelen.
    Ik had graag tips en hulp geboden aan je. Maar ik zit er zelf ook mee.


    Dat heb ik dus ook; als ik iets te druk vind of even iets niet zie zitten, snapt niemand het. Dat is misschien ook wel waarom ik zo weinig vrienden heb idk :/
    Vrienden maken vind ik ook al lastig


    26 - 02 - '16

    Krolock schreef:
    (...)
    Dat van je moeder is geen reden om je daardoor te blijven vastklampen aan iemand. Je moet voor jezelf kiezen! En ja het is heel vervelend als je iemand eventueel kwetst, maar soms is het nodig...


    Ja, dat is ook waar. Momenteel zit ik er op alle fronten even doorheen, wellicht maakt dat het ook lastig om die knoop door te hakken.


    26 - 02 - '16

    Helaas weet ik hoe je je voelt op het gebied van vriendschappen. Nu ik de middelbare school verlaten heb en ben gaan studeren, hebben al mijn 'vriendinnen' me laten vallen. Op de universiteit vind ik het lastig om vrienden te maken, dus ook ik voel me heel alleen soms. Daar komt bij dat mijn vriend aan de andere kant van Nederland woont, dus hem zie ik maar 2x per maand.. That sucks.
    Wel vind ik dat je er alsnog goed aan zal doen om die 'vriendin' niet meer zo te bestempelen en haar te laten vallen; hier word je op lange termijn echt niet gelukkig van.
    Ik hoop echt voor je dat die stress binnenkort afneemt en je weer rustig kan genieten!

    Als je ooit wilt praten, kan je me gerust een berichtje sturen. (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Apaixonar schreef:
    Helaas weet ik hoe je je voelt op het gebied van vriendschappen. Nu ik de middelbare school verlaten heb en ben gaan studeren, hebben al mijn 'vriendinnen' me laten vallen. Op de universiteit vind ik het lastig om vrienden te maken, dus ook ik voel me heel alleen soms. Daar komt bij dat mijn vriend aan de andere kant van Nederland woont, dus hem zie ik maar 2x per maand.. That sucks.
    Wel vind ik dat je er alsnog goed aan zal doen om die 'vriendin' niet meer zo te bestempelen en haar te laten vallen; hier word je op lange termijn echt niet gelukkig van.
    Ik hoop echt voor je dat die stress binnenkort afneemt en je weer rustig kan genieten!

    Als je ooit wilt praten, kan je me gerust een berichtje sturen. (:


    Bij mij is het ook met name begonnen toen ik wisselde van school, doordat ik gepest werd, de opleiding niet af kon maken op een gegeven moment doordat ik depressief werd en in een nieuw traject verder moest, met alle drukte van dien.

    Het klinkt heel stom, maar soms denk ik dat ik er beter aan doe om kluizenaar te worden :/


    26 - 02 - '16

    Demiguise schreef:
    (...)

    Ja, dat is ook waar. Momenteel zit ik er op alle fronten even doorheen, wellicht maakt dat het ook lastig om die knoop door te hakken.

    Snap ik. Het zijn ook wel veel frustraties tegelijkertijd. Ik denk dat je misschien het beste even een adempauze kunt proberen te nemen (maak wat tijd vrij voor jezelf en doe vooral de dingen die jij leuk vindt). Uiteindelijk komt het vast wel weer goed! Het leven kent niet enkel donkere tijden.

    Krolock schreef:
    (...)
    Snap ik. Het zijn ook wel veel frustraties tegelijkertijd. Ik denk dat je misschien het beste even een adempauze kunt proberen te nemen (maak wat tijd vrij voor jezelf en doe vooral de dingen die jij leuk vindt). Uiteindelijk komt het vast wel weer goed! Het leven kent niet enkel donkere tijden.


    Dat is ook zo (:

    De onzekerheid over alle dingen nu, geeft gewoon zo veel stress. Het is zo vermoeiend; volwassen worden en alles wat erbij hoort :/


    26 - 02 - '16

    Demiguise schreef:
    (...)

    Dat heb ik dus ook; als ik iets te druk vind of even iets niet zie zitten, snapt niemand het. Dat is misschien ook wel waarom ik zo weinig vrienden heb idk :/
    Vrienden maken vind ik ook al lastig

    Ik ook. En persoonlijk hoef ik ze eigenlijk ook niet als ze altijd maar zo praktisch denken en met je leven bemoeien. Ik vind het heel lief als ze aan je denken, maar zodra ze die loze comments maken van 'dat ik dat wel moet kunnen' haak ik al snel weer af.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Yonghwa schreef:
    (...)
    Ik ook. En persoonlijk hoef ik ze eigenlijk ook niet als ze altijd maar zo praktisch denken en met je leven bemoeien. Ik vind het heel lief als ze aan je denken, maar zodra ze die loze comments maken van 'dat ik dat wel moet kunnen' haak ik al snel weer af.


    Pfoeh ja en continu dat 'zoiets heb ik ook gemaakt en ik kon dit ook' egh, daar kan ik zo slecht tegen


    26 - 02 - '16

    Demiguise schreef:
    (...)

    Pfoeh ja en continu dat 'zoiets heb ik ook gemaakt en ik kon dit ook' egh, daar kan ik zo slecht tegen

    Ik moet zeggen dat ik zelf ook weleens zeg 'zoiets heb ik ook meegemaakt' (iets in die trant), maar ik heb daar zelf ook een hekel aan als ik dat vaak hoor. Vooral als het iets is waar ik hulp nodig heb en het niet een zinnig antwoord is. Maar ik weet verder zelf ook niet hoe ik ermee moet helpen en om alleen dat te zeggen vind ik nogal lullig ;x

    [ bericht aangepast op 28 nov 2016 - 21:22 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.