• De stelling van deze week luidt:
    Iedereen is op zijn eigen manier perfect

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    I_N_F_E_R_N_O schreef:
    (...)
    Maar als je perfect bent, ben je dan ook niet perfect in de zin dat je niet arrogant bent? Anders zou je toch niet perfect zijn?


    Dat is allemaal een kwestie van perceptie, though. Niet iedereen ziet bijv. arrogantie als iets negatiefs.


    The universal language of art.

    Perfectie bestaat niet. iedereen heeft zijn eigen gebreken en zijn eigen minpunten en is op die manier uniek, dat wel.


    Ex astris, sciencia

    Eens en oneens. Je bent inderdaad perfect op je eigen manier, maar toch geloof ik niet in perfectie. Je kan jezelf of een ander wel perfect vinden maar is diegene dan ook perfect? En als je jezelf perfect vind, ben je dan geen narcissist? Of ben je dan gewoon trots en vol zelfvertrouwen. Iedereen kan perfect zijn op zijn manier maar toch heeft iedereen weer zijn flaws. Maar die flaws kunnen je toch juist perfect maken omdat je imperfect bent?

    Perfectie bestaat niet, maar dat wil niet zeggen dat je moet veranderen.


    What would Emma do?

    Oke, oke, perfectie bestaat niet maar ik kom er toch het dichtsbij (cat)


    All jokes aside, ik ga akkoord met Felicia.


    Heaven is a place that we all have

    In mijn ogen kunnen mensen enkel volmaakt zijn, maar niet perfect. Perfectie bestaat niet, en het is niet erg dat mensen dat niet zijn, iedereen voegt op zijn eigen manier wat toe aan deze wereld :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Perzik schreef:
    Eens en oneens. Je bent inderdaad perfect op je eigen manier, maar toch geloof ik niet in perfectie. Je kan jezelf of een ander wel perfect vinden maar is diegene dan ook perfect? En als je jezelf perfect vind, ben je dan geen narcissist? Of ben je dan gewoon trots en vol zelfvertrouwen. Iedereen kan perfect zijn op zijn manier maar toch heeft iedereen weer zijn flaws. Maar die flaws kunnen je toch juist perfect maken omdat je imperfect bent?


    Dat vond ik inspirerend en mooi gezegd. (:
    En lol, nee, dan heb je inderdaad narcistische trekken en dus een heel laag zelfbeeld ipv een gezond. Dat is wat psychologen zeggen: de gevaarlijkste mensen zijn de mensen die denken dat ze perfect zijn en mensen die hun eigen fouten kunnen onder ogen komen, zijn het gezondst en het meest zelfzeker. Omdat ze zich nog steeds goed genoeg kunnen vinden ook al maken ze een foutje of zeggen ze eens iets grofs of zijn ze niet zo slim of niet zo mooi. Als je jezelf wijs maakt dat je perfect bent, nooit fouten maakt, het de schuld van de ander is dat jij grof was want jij bent perfect, dat je de slimste bent en de mooiste, omdat je fouten niet in je zelfbeeld kan toestaan, dan ben je ziekelijk onzeker. Rotvervelend die lui, als je daarmee tijd doorbrengt dan kan ik altijd drie dagen niet normaal meer denken omdat ze alles zo weten te verdraaien, altijd. Ik wilde ook nog inhaken op het feit dat imperfectie in een bepaalde manier mooier is dan perfecte mensen. Perfecte mensen zijn saai en totaal niet interessant en fascinerend.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Krolock schreef:
    Perfectie bestaat in mijn ogen niet. Iedereen is op zijn eigen manier bijzonder, zo zou ik het wel kunnen stellen.

    Ornacia schreef:
    Ik denk eerder dat iedereen op zijn eigen manier niet perfect is, en dat dat ook helemaal oké is.

    Edit: Tenzij je natuurlijk een gemene trut of moordenaar bent, om maar iets te noemen. Dat is dan weer niet oké.

    De mens kan niet perfect zijn en daarmee alles wat hij voortbrengt ook niet.

    Maar als ik dan ga bedenken wat wel perfect kan zijn ((ongerepte) natuur?) weet ik niet of de mens daar wel of niet inpast.

    Het is ook niet erg om niet perfect te zijn, dat maakt ons juist zo fijn.

    Ik moest hier wel op reageren gezien mijn username hihi

    [ bericht aangepast op 22 nov 2016 - 16:49 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perfectie is een mening,
    ik vind sommige mensen perfect omdat zij een voorbeeld kunnen zijn voor anderen om dat zij of hij zijn/haar dromen najaagt.
    De ene imperfectie kan voor de anderen perfectie zijn.
    Eigenlijk net zoals iets mooi vinden, de ene kan het spuuglelijk vinden en de andere prachtig.
    Zowel oneens als eens.


    Never forget who you are and where you come from

    Ik dacht ik reageer hier is een keer op.
    Perfect?
    Dat staat niet in mijn woordenboek.
    Iedereen heeft een slechte en een goede kant.
    Iedereen is leuk zoals diegene is, maar perfect? Niemand is perfect.


    "Ze wouden mij zien vallen, maar ik sta er nog!"

    Ik denk niet dat iedereen op zijn eigen mannier perfect is, want ik ben het eens met de andere mensen dat perfectie niet bestaat. Ik zou zeggen: Iedereen is mooi op zijn eigen mannier.

    Perfectie is alleen iets waarvan je kan dromen, iets wat, even leuk gezegd, alleen in de geest van iemand zit en bij iedereen weer anders is. Iedereen ziet perfectie op een degelijke manier voorzich alleen waarmaken is niet mogelijk, omdat niks en niemand tot in de puntjes alles precies goed kan doen. Een mens is gemaakt om fouten te maken, en als je geen fouten maakt ben je nog steeds niet perfect, want fouten maken hoort erbij.
    Dus nee, ik ben het oneens. Iedereen kan fantastisch zijn op zijn of haar eigen manier, maar niet perfect. (:


    take risks

    Perfectie is een mening. En als ik iets perfect is dan vind ik het toch niet perfect en wil ik het verbeteren. Maar, waarom zou ik perfect willen zijn? Zolang ik mezelf ben en mensen blij met mij zijn is het goed toch? Zolang er vrede is en ik weet dat ik goed zit, is er niks te verbeteren. En zo geld het voor iedereen. Iedereen heeft wel dingetjes die hij/zij niet perfect vindt. Die totaal verschillen. De ander vind zichzelf de stil, terwijl de ander vindt dat hij/zij teveel aandacht opvraagt. Er is voor mij dan ook maar één perfectie: in balans zijn. En dat kan alleen als veel verschillende mensen zijn die niet perfect zijn.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.