Perzik schreef:
Eens en oneens. Je bent inderdaad perfect op je eigen manier, maar toch geloof ik niet in perfectie. Je kan jezelf of een ander wel perfect vinden maar is diegene dan ook perfect? En als je jezelf perfect vind, ben je dan geen narcissist? Of ben je dan gewoon trots en vol zelfvertrouwen. Iedereen kan perfect zijn op zijn manier maar toch heeft iedereen weer zijn flaws. Maar die flaws kunnen je toch juist perfect maken omdat je imperfect bent?
Dat vond ik inspirerend en mooi gezegd. (:
En lol, nee, dan heb je inderdaad narcistische trekken en dus een heel laag zelfbeeld ipv een gezond. Dat is wat psychologen zeggen: de gevaarlijkste mensen zijn de mensen die denken dat ze perfect zijn en mensen die hun eigen fouten kunnen onder ogen komen, zijn het gezondst en het meest zelfzeker. Omdat ze zich nog steeds goed genoeg kunnen vinden ook al maken ze een foutje of zeggen ze eens iets grofs of zijn ze niet zo slim of niet zo mooi. Als je jezelf wijs maakt dat je perfect bent, nooit fouten maakt, het de schuld van de ander is dat jij grof was want jij bent perfect, dat je de slimste bent en de mooiste, omdat je fouten niet in je zelfbeeld kan toestaan, dan ben je ziekelijk onzeker. Rotvervelend die lui, als je daarmee tijd doorbrengt dan kan ik altijd drie dagen niet normaal meer denken omdat ze alles zo weten te verdraaien, altijd. Ik wilde ook nog inhaken op het feit dat imperfectie in een bepaalde manier mooier is dan perfecte mensen. Perfecte mensen zijn saai en totaal niet interessant en fascinerend.
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.