Zoals de titel misschien wel verraadt, zoek ik naar ervaringsdeskundigen.
Ik zit momenteel in mijn eerste jaar Pedagogische Wetenschappen, en ben er eigenlijk al sinds de eerste week achter dat dat 'wetenschappen' gedeelte niets voor mij is. Hiervoor heb ik heel lang overwogen de HBO versie te gaan doen, maar op het laatste moment heb ik me over laten halen door mensen die zeiden dat het toch eigenlijk wel zonde was om met een VWO-diploma een HBO opleiding te gaan doen.
Nu heb ik daar spijt van, want ik word oprecht diep ongelukkig van mijn opleiding. Ik vind het niet leuk, veel te moeilijk en wetenschappelijk, alleen de stage die ik doe (7 uur per week) vind ik echt leuk, maar dat is zo klein dat ik daar niks aan heb. Ik heb geen enkel tentamen gehaald, en de tentamens die in december komen zijn nog moeilijker en bijna alleen maar wetenschap.
Ik weet al dat ik ga stoppen, met pijn in mijn hart omdat ik superleuke mensen ga achterlaten en met gekrenkte trots, maar ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Niet alleen universiteit, maar ook hbo of zelfs mbo - hoe kwamen jullie er achter dat je opleiding toch niet was wat je wilde, en hoe heb je dit aangepakt? Doe je nu wel iets waar je hart echt ligt?
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted