Hallo allemaal,
De laatste tijd valt mij op dat veel van de mensen om mij heen ontzettend negatief zijn over alles. Het internet is langzaam, de NS rijdt noooiiittt op tijd en die nieuwe film is een grote teleurstelling. Ik weet niet zo goed of dit aan mij ligt, of aan het grauwe weer, want ik weet van mezelf dat ik overwegend optimistisch ben.
Het is niet dat ik me aan negatieve mensen stoor of erger (hoewel: oké, soms misschien een beetje), maar ik vraag me oprecht af waar die houding vandaan komt. Ik heb namelijk de indruk dat veel van die mensen vroeger minder pessimistisch in het leven stonden. Nu snap ik dat 'deze levensfase' (einde van de middelbare school en bezig met de studie) best stressvol kan zijn, maar ik denk niet dat het daardoor komt, want ik zie het ook bij volwassenen met een vast contract en een leuke baan.
Merken jullie dit ook? Bij anderen of jezelf, misschien?
Ik ben gelukkig in staat om naar de blije dingen te kijken in het leven en vooral veel te blijven lachen (want ook al krijg je er kraaienpootjes van, het is gewoon fijn om vrolijk te zijn). De NS rijdt meestal keurig volgens dienstregeling, met langzaam internet valt ook nog wel te leven (het had erger gekund, in grote delen van Afrika hebben de kinderen NOOIT internet) en er komt wel weer een nieuwe film. Het is naar, vooral voor jezelf, als je merkt dat dit voor jou moeilijker is, maar perfect oké.
Ik hoop niet hier echt iets mee te bereiken, dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Maar ik ben nieuwsgierig wat andere mensen hiervan denken.
Liefs,
Feuillemort.
[ bericht aangepast op 12 nov 2016 - 13:39 ]
Heb lief.