• Ik ga nu dus weer naar school en op mijn opleiding moeten we fotoshopen. Nou goed ik liep daarbij dus eerst achter omdat mijn vader zeurde dat ik fotoshop ook wel illegaal kon downloaden, nou goed toen had ik maar een proefding van 7 dagen gepakt toen ik al achter liep. Uiteindelijk hebben mijn ouders het toch gekocht (mijn vader nog steeds zeurend erover) omdat het illegale niet werkte. Degene die ik het had gevraagd had het te druk om me fatsoenlijk te helpen ofzo. Nou goed ik dat gekocht, elke dag eraan gewerkt, zelfs het hele weekend eraan gewerkt en afgelopen weekend weer. Je raad het al, net een fucking programma a 140 euro gekocht, begeeft mijn laptop het afgelopen zondag waardoor ik op 7 fotoshop opdrachten ben blijven haken. Maandag mijn computer naar de mediamarkt gebracht en 59 euro betaald zodat ze hem zouden fixen, dat bleek dus niet te lukken dus moest hij alsnog naar de fabriek, weer 59 naar de klote en me laptop 3 weken kwijt. A fijn ik zou vandaag een vervangende laptop krijgen. Nu heb ik dus al twee dagen niet kunnen fotoshoppen waardoor ik bang ben dat ik mijn deadline van 12 fotoshop opdrachten niet meer ga halen voor vrijdag. Had ik mijn docent gemaild of ik alsnog de les in mag (90% aanwezigheidsplicht bij ons) want als je het niet af had mocht je deze keer niet de les in. Krijg ik als antwoord 'maak maar wat schetsen, dan hoef je het nog niet digitaal in te leveren'. Ja fijn daar heb ik niks aan, want ik haal het niet voor vrijdag en dan weet ik nog steeds niet of ik de les in mag. Ik daar dus over stressen, zeg ik tegen me moeder 'ja dan ga ik wel niet naar die les want het is toch de laatste les en ik heb alle lessen daar geweest dus dan haal ik de 90% alsnog. Nou toen kreeg ik toch een emmer zeik over me heen en nu moet ik verplicht hele dagen fotoshoppen van het moment dat ik thuis kom totdat ik naar bed ga en als ik het niet haal moet ik maar de hele nacht doorwerken. Terwijl de echte deadline pas 9 november is en ik dus die ene les ook wel gewoon kan missen en in die drie uur reistijd gewoon aan school kan werken. Ik voel me al de hele dag kut, misselijk, hoofdpijn en dat alleen maar van de stress. Nu ben ik gewoon de hele tijd pissig en boos en ik kan gewoon zonder moeite in huilen uit barsten de hele tijd en mijn moeder? Mijn moeder gedraagt zich opeens als een gigantisch kutwijf terwijl ze me normaal altijd steunt. Mijn broer skipt weet ik veel hoeveel lessen maar tegen hem hoor ik haar nooit zeiken en nu tegen mij wel? Omdat ik één les niet wil gaan omdat ik het toch niet haal en dan toch de les niet in mag? Ik werk altijd voor alles heel hard en nu word ik helemaal de grond ingetrapt omdat ik zeg dat ik dan wel niet ga....omdat ik weet dat ik het niet meer haal. Ik had vijf dagen voor vier opdrachten nu heb ik nog 2 en een tiende dag om vijf opdrachten te maken en dat lukt me gewoon niet. Waarom zou ik daarvoor moeten stressen als ik ook gewoon rustig kan werken?

    Ik staar nu al dus vanaf half zes naar mijn fotoshop opdracht (ik moet een media uiting maken, nu heb ik dus een krant gekozen) en ik kan gewoon door alle stress niet meer bedenken hoe ik dit wil doen. Het enigste waar ik aan kan denken is hoe fucking bóós ik ben en hoe fucking gestress ik door dit alles ben. Daarnaast had ik gisteren nog een toets dus daar heb ik ook nog mega veel tijd ingestoken en vandaag weer fucking ruzie met die fucking idioten kutwijven van mijn fucking kut project groep. Hoerá, school. Ze mogen blij zijn dat ik uberhaupt werk voor een opleiding die me tot nu toe niet eens bevalt.>_<

    en ja dit stond al in het ljh topic deels, maar ik moest even lekker me eigen topic maken om uitgebreid te zeuren.


    You were born original, don't die as a copy.

    Hee no spang girl haha, je hebt het uitgelegd aan je docent en hij zei toch dat je gewoon een schets mocht maken? Als dat niet goed is, dan niet! Het komt allemaal wel goed, ik denk dat je er volledig voor inzetten en wel doen alsof je echt extreem je best er voor doet om het toch te halen genoeg is. Laat dat in ieder geval zien aan je docenten dus vanuit dat punt denk ik ook dat het wel slim is om naar die les te gaan!

    Vanuit het oogpunt van je ouders zou ik het ook niet te persoonlijk opvatten, ik denk dat ze niet helemaal begrijpen hoeveel stress je ondergaat en misschien hebben ze zelf ook wel veel aan hun hoofd. Ik kan daar niet over oordelen maar ik zou zeggen communiceer daarover! Misschien begrijpen ze het dan wat beter.

    En het komt allemaal wel goed! Uiteindelijk zijn er genoeg oplossingen die weer tevoorschijn komen maar je moet wel rustig blijven denken, als je gaat stressen komt er niks nuttigs meer door je hoofd. Blijf rustig zet een muziekje op en kijk gewoon wat je af kan maken, de rest kan je uitleggen en wat je afhebt kan je laten zien c;


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oh beh, klinkt echt als een rot periode en heel veel pech, wat natuurlijk heel erg jammer voor je is. Ik zou als ik jou was gewoon proberen om zoveel mogelijk schetsen te maken, zo heb je in ieder geval toch nog wel iets. Je kan het dan alsnog even goed uit leggen aan de leerkracht van wat er allemaal aan de hand was, misschien komt er dan meer begrip. Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je ouders zeuren, 90% is toch best mooi, dus waarom moet je dan moeilijk gaan doen om die ene les? Jij kan er toch ook niet aan doen dat je laptop het opeens begeeft en alles.
    Ook echt zo jammer hoe vaak ik lees dat medeleerlingen kut doen. Kan een klas nu echt niet eens fatsoenlijk overeen komen zonder een ander te vervelen of te pesten? Zij zouden ze ook niet fijn vinden als jij zo zou gaan doen. Gewoon negeren, ze zijn je aandacht echt niet waard. En als je je opleiding niet zo leuk vindt, kan je dan niet overwegen om iets anders te gaan doen? Of kan/mag dat niet?
    Succes nog met alles en probeer vooral rustig te blijven, al snap ik dat dat soms moeilijk kan zijn.


    16 - 09 - '17