Gister ging ik na het werk nog iets drinken met collega's. Het was al donker en vrij laat toen we gingen. En normaal komt mijn vader me dan tegemoet gefietst. Dus, ook zo gisteren. Toen we thuiskwamen hing mijn vader z'n jas op, en direct erna gingen ze verder tv kijken. Het was niet eens alsof ze vragen gingen stellen van "hoe was je dag?". Oké, to be fair, mijn vader stelde op de fiets wel een paar vragen. Maar goed, ik had nog geen avond eten gehad, dus ik had me een boterham gemaakt, opgegeten. Omdat het al laat was, wilde ik naar bed. Dus ik ging bij mijn ouders staan, zovan, als jullie even kunnen, kunnen jullie dan even de tv op pauze zetten ofzo. Mind you, ze waren aan het babbelen over het programma, terwijl het nog liep. Dus, na een tijdje zeg ik simpelweg "ik ga naar bed". Dan krijg ik het antwoord van "nog een paar minuten wachten". Het is niet alsof ik daar al een paar minuten sta ofzo, het is ook niet alsof ik het prettig vind om te blijven staan en wachten. Dus ik antwoordde zovan "nee, het is oké, ik zeg enkel wel goedenacht". En mijn moeder antwoordde "ga je alvast maar verzorgen". Ik had écht geen zin meer om op te blijven langer dan nodig, dus ik antwoordde "dan blijf ik wel boven" en "echt, het maakt mij niet uit". Toen zette mijn vader de serie op pauze -dat kon dan ineens wel- en begon keihard te schreeuwen tegen mij. Godverdomme en al, en "je denkt ook nooit aan ons". En mijn moeder ging ook mee doen.
Dus ik had zoiets van wtf. Maar ik liet het gewoon langs mij heen glijden. Ik ging door de deur, en ik zei "jullie mogen ook rustiger aan doen hoor". Begon mijn moeder te schreeuwen van "ga maar weg" of zoiets.
En nu ik er aan terug denk ben ik echt laaiend. Ik ben fucking 21. Wat geeft jou het idee dat je tegen mij kunt schreeuwen? En dan nog, ik moet aan jullie denken? Waarom zou ik dat doen als jullie verdomme ook niet altijd aan mij denken? Ik ben fucking moe, ik heb geen zin om naar dat schijtprogramma te kijken, of op jullie te wachten. Ik zei toch dat het zo goed was, waarom gaan jullie er dan drama over maken.
Ugh, ik ben dus nu in een rothumeur. Mijn ouders zijn niet thuis nu, overigens, maar ik wil niet zo gaan werken dadelijk. Oh, en vanavond als ik hen weer zie, dan is alles weer prima, en daar kan ik zo niet tegen. Hou toch eens op met dat geschreeuw tegen mij. Ik ben toch ook rustig tegen jullie? Neem daar eens een voorbeeld aan.
Dus, wat vinden jullie hiervan? Dit kan toch niet?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt