Vanmiddag toen ik naar huis fietste, fietste er voor mij een jongen. Deze jongen had, om een of andere reden, een piepschuim grafsteen in zijn hand, ingepakt in plastic en bij iedere beweging piepend tegen het rubber van het handvat van zijn stuur. Er zat nog een stickertje met een barcode achterop, dus ik neem aan dat dit een ding is dat je gewoon bij winkel X kunt kopen, maar hij had echt alleen die piepschuim grafsteen bij zich en verder niets, dus ik vraag me toch vaagjes af waaróm, en sindsdien heeft die vraag mij niet meer losgelaten.
Mogelijke toepassingen voor één enkele piepschuim grafsteen:
1) Een privé Halloweenfeest met letterlijk als enige decoratie één grafsteen
2) De begrafenis van een mug (want ik kan me niet voorstellen dat je voor andere begrafenissen een steen van piepschuim zou gebruiken)
3) Een moord, want je zou ermee wegkomen aangezien zelfs Sherlock Holmes niet op het idee zou komen van een piepschuim grafsteen als moordwapen
4) Muurdecoratie, aangeraden door een beginnende interior decorator die nog een beetje in de experimentele fase van het geheel zit
5) Een "in case of emergency" plan voor tijdens Tinderdates: als er spinazie tussen zijn/haar tanden zit en hij/zij steeds keihard lacht om eigen grappen terwijl er op de achtergrond krekels tsjirpen, wacht je tot eerdergenoemde date naar de wc gaat om de spinazie te verwijderen, trek je de piepschuim grafsteen onder je trui vandaan, plant je die op je stoel om je date te overtuigen dat je helaas recent bent overleden en dus niet meer beschikbaar bent voor een vervolgdate, en ren je zo snel mogelijk richting de dichtstbijzijnde uitgang (enige nadeel: als je het hele afspraakje lang een piepschuim grafsteen onder je trui had waar je heel geheimzinnig over deed, is er een redelijke kans dat die date sowieso niet van plan was om nog terug te komen van de wc, waarschijnlijk)
6) Een gothic zwembandje
7) ... ?
Help mij dit belangrijke lijstje aan te vullen, lieve mensen van Q.
[ bericht aangepast op 15 sep 2016 - 21:40 ]
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan