En dat was toch iets zwaarder dan verwacht. Dit is niet echt een klaagtopic, tenminste ik hoop dat het geen klaag topic wordt.
Afgelopen maandag heb ik mijn contract getekend en dinsdag was mijn eerste werkdag. Alleen is heel mijn ritme nu veranderd, iets wat ik wel moeilijk vind. Eerst ging ik namelijk meestal na elf uur naar bed en stond ik om negen uur op. Nu moet ik om half vijf op staan om op tijd op werk te zijn en moet ik dus vroeger naar bed. Wat ik ook wel doe na dinsdag, maar ik heb moeite om in slaap te vallen en ligt steeds te denken aan mijn werk. Hierdoor slaap ik minder dan ik zou willen en ik heb deze week twee keer op de bank geslapen. De laatste keer was afgelopen nacht, omdat ik niet het idee had dat ik in mijn bed in slaap zou kunnen vallen.
Daarnaast was ik van woensdag op donderdag niet helemaal lekker, waarschijnlijk door het nieuwe ritme en niet zo goed had geslapen. Waardoor ik op werk aan het einde ook een beetje duizelig was. Vrijdag ging het wel weer goed, want toen voelde ik mij wel goed.
Ook heb ik het idee dat doordat ik minder goed slaap en minder slaap, ik ook wat minder scherp en oplettend ben. Dat merk ik ook als ik aan het werk ben.
Alleen nu ben ik wel moe en ik wil graag slapen, maar dit lukt niet echt. Ik heb het idee dat het te druk in mijn hoofd is en dat ik teveel aan mijn werk denk en daar over lig te malen. Iemand gaf mij de tip om aan iets fijns te denken in plaats van aan mijn werk, ook dit lukt niet echt.
Daarnaast ben ik bang om weer niet lekker te worden op mijn werk. Iets wat ik liever niet wil, uiteraard.
Mijn nieuwe baan wil ik ook niet opzeggen, omdat ik denk dat het gewoon wennen is. Maar ik wil wel graag goed kunnen slapen zodat ik me weer wat fijner ga voelen en waarschijnlijk beter mijn best kan doen op werk.
Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad en wat heb je toen gedaan?
Physics is awesome