• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 20:28 ]

Ah wat vervelend!
    Kun je niet eventueel een andere klas aanvragen? Want dit kan je toch echt niet het hele schooljaar volhouden?

LaAt ZiEn WiE jE bENt

Waarom vraag je je vader niet gewoon of je iets fout deed?

Das alvast een beginnetje. En voor slaapproblemen kun je toch medicijnen gebruiken?

[ bericht aangepast op 25 sep 2016 - 15:16 ]

I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

Storiefan schreef:
    Waarom vraag je je vader niet gewoon of je iets fout deed?

Das alvast een beginnetje. En voor slaapproblemen kun je toch medicijnen gebruiken?

I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

En ik haat school ook, maar vergeleken met jou heb ik t op mijn speciale school maar makkelijk.

-> Topic verplaatst naar het subforum 'school'.

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Storiefan schreef:
    En voor slaapproblemen kun je toch medicijnen gebruiken?

Zo simpel is dat niet. Medicatie die gebruikt wordt bij slaapproblemen wordt maar zelden voorgeschreven omdat het een verslavende werking heeft. Daarbij zal een dokter niet snel aan een tiener medicatie voorschrijven voor het slapen.
    Ik heb al jarenlang een slaapprobleem, maar ik kan je enkele tips geven om het slapen te verbeteren: probeer elke dag rond dezelfde tijd te gaan slapen, vermijd beeldschermen een uur voor je wilt gaan slapen, schrijf voor je gaat slapen op waar je over piekert en probeer je niet te druk te maken als het slapen niet meteen lukt.
    Over school: heb je een vertrouwenspersoon of mentor waarmee je in gesprek kan gaan over de problemen die je ervaart? Het klinkt heel vervelend als je het zo omschrijft en vaak helpt het als je je kan uiten en je moeilijkheden bespreekbaar kan maken.
    Succes!

I was an angel living in the garden of evil

Westwick schreef:
    (...)
    Zo simpel is dat niet. Medicatie die gebruikt wordt bij slaapproblemen wordt maar zelden voorgeschreven omdat het een verslavende werking heeft. Daarbij zal een dokter niet snel aan een tiener medicatie voorschrijven voor het slapen.
    Ik heb al jarenlang een slaapprobleem, maar ik kan je enkele tips geven om het slapen te verbeteren: probeer elke dag rond dezelfde tijd te gaan slapen, vermijd beeldschermen een uur voor je wilt gaan slapen, schrijf voor je gaat slapen op waar je over piekert en probeer je niet te druk te maken als het slapen niet meteen lukt.
    Over school: heb je een vertrouwenspersoon of mentor waarmee je in gesprek kan gaan over de problemen die je ervaart? Het klinkt heel vervelend als je het zo omschrijft en vaak helpt het als je je kan uiten en je moeilijkheden bespreekbaar kan maken.
    Succes!
    Dit heb ik eerlijk gezegd heel anders ervaren. door een nare ervaring kreeg ik last van paniek aanvallen. Voor ik het wist kreeg ik slaappillen om wel aan mijn rust te komen. Ze hielpen helaas niet omdat ik niet doorsliep wat wel moest. Maar ik heb ze vrij makkelijk en vrij snel gekregen. Wat ik zelf merk en fijn vind om te slapen. Ik zorg dat mijn hoofd leeg is. Een uur voor slapen stoppen met laptop gaat niet met mijn studie en quizlet is ontspanning. Daarom zorg ik dat als ik zorgen heb ze opschrijf of iets. Ik gebruik de Rain Rain app en dat is een aanrader. Ik word zelfheel rustig van natuur geluiden en onweer en daarmee val ik in 5 minuten in slaap. Ook heb ik een vast bedritueel. Dus beneden slaapwel zeggen, kleding pakken en mijn bureau leegruimen, op mijn bed een half uur op mijn mobiel en dan de app aan en slapen maar.

Ik zou voor je schoolproblemen het aangeven bij iemand. Ga naar een vertrouwenspersoon, zij mogen niets door vertellen tenzij het levensbedreigende dingen zijn die jij verteld. Maar zij kunnen wellicht wel aangeven dat mensen er last van hebben. Bij ons op school hebben wij er ook een en dat was fijn. Toen ik tegen dingen aanliep met mijn mentor heeft zij een gesprek aangevraagd met haar omdat ik dat niet durfde. Daarna heeft zij het met ons drie het gesprek aangegaan en is het opgelost. Op mijn studie heb ik iemand op het speciaal onderwijs zitten en daar hoor ik ze vaak over snoezelruimtes en ruststoelen. Misschien kun je vragen als je niet een andere klas krijgt dat je op een apart plekje mag zetten dus bv. in de snoezel/rust ruimte. Mijn broer kreeg vroeger soms ook teveel prikkels en zij hadden koptelefoons die je dan op mocht zetten als de prikkels te veel afleidend waren, misschien ook een idee?

Change is for weirdos ~ Niall Horan