• Gewoon omdat het kan.
    Het valt me nogal op dat veel mensen niet echt begrijpen hoe het is om met autisme te leven. Sommige vinden dat je - je erachter verstopt, het als excuus gebruikt. Sommige mensen vinden autisme iets dat je gestempeld krijg als je wat vreemd doet. Nou nee, dus niet. Oftewel, onbegrip.

Meld je gerust aan als je autistisch bent, maar als je dit niet bent mag het ook. Stel gerust vragen, antwoorden komen wel als de zin er is. Oh, en wij zijn niet bot als er geen smileys worden gebruikt. Als we daar geen zin in hebben doen we dat niet.

En ik vind dat het meer bespreekbaar moet worden gemaakt en dit is niet om onderscheid te maken tussen users. Voor je dat denkt.

Autisten;
    MonChevy - ASS(Asperger)& ADD
    Erlebnis - ASS (PDD-nos)
    Litten - ASS (MCDD) & ADHD
    Lolicia - n.v.t
    Nieuwsgierigen:

Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    Omdat het kan.
    Nee, ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben. Deal with it.

Links
    Autisme bij volwassenen

[ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 21:00 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Ik vind het wel goed dat dit topic er is. Dat is duidelijk voor iedereen. Zelf heb ik autisme (pddnos), dus als je vragen hebt ben ik bereid die te beantwoorden! :3

[ bericht aangepast op 24 aug 2016 - 22:54 ]

26 - 02 - '16

Ik had echt iets kuts op YT. Ik had op een video van Enzo Knol gereageerd: Ik ben al bijna 20, maar als er een meeting hier in de buurt is ga ik zeker proberen te komen.

Toen kreeg ik een reactie en dat deed me gewoon pijn. Mensen oordelen te snel op alleen een pf en naam. Ik ben nu heel geneigd om alles te veranderen :/

(Pf is met snapfilter van mij met die wasbeer en naam is LittleOwlet)
    I

[ bericht aangepast op 24 aug 2016 - 23:00 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Ik zie dat je ADD in je omschrijving hebt staan. Vind jij dat echt een diagnose binnen het austistisch spectrum? Zelf ben ik ook gediagnosticeerd met ADD, maar ik heb niet het idee dat ik in dat spectrum hoor en ik heb bijv. ook maar heel weinig kenmerken die in je link zijn genoemd.

Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

Dratini schreef:
    Ik zie dat je ADD in je omschrijving hebt staan. Vind jij dat echt een diagnose binnen het austistisch spectrum? Zelf ben ik ook gediagnosticeerd met ADD, maar ik heb niet het idee dat ik in dat spectrum hoor en ik heb bijv. ook maar heel weinig kenmerken die in je link zijn genoemd.

Het is in combinatie met. Mijn psycholoog heeft mij dit uitgelegd. Dus ik vind het niet, maar mijn psycholoog vindt het en heeft dit vertelt. Dus dat geloof ik . Aangezien AD(h)D in het hokje autisme thuishoort.

[ bericht aangepast op 24 aug 2016 - 23:02 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Volgens mijn psychiaters hoort het daar niet thuis, en zo voel ik dat ook niet. Bij mij werd het onder het kopje neurobiologische stoornissen geschaard. Maar misschien bestaan er verschillende opvattingen

Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

Dratini schreef:
    Volgens mijn psychiaters hoort het daar niet thuis, en zo voel ik dat ook niet. Bij mij werd het onder het kopje neurobiologische stoornissen geschaard. Maar misschien bestaan er verschillende opvattingen

Volgens de mijne wel. Maar ja, iedereen ziet het anders. Ik blijf er bij wat mijn psycholoog heeft gezegd, anders word ik helemaal gek.

Ich liebe dich 27.12.23

Maar eh, niet lelijk bedoelt, al hoort het wel of niet bij, maakt dat veel uit? Het is en blijft een label, een extra uitdaging (zoals ik het dan noem) (:

26 - 02 - '16

Ach ja. Zoals ik al zei, ik ga ervanuit wat .ijn psycholoog mij verteld. Als iedereen dat gewoon even doet zijn we allemaal blij.

Ich liebe dich 27.12.23

Autisme heeft bij mij soms wel handige eigenschappen. Mijn fotografisch geheugen is steengoed en ik kan goed puzzels oplossen of details vinden (ik voel me nu een opschepper, sorry), maar wat ik bedoel is dat mensen snel geneigd zijn te kijken naar de nadelen terwijl ASS ook wel degelijk voordelen heeft (;

26 - 02 - '16

Erlebnis schreef:
    Autisme heeft bij mij soms wel handige eigenschappen. Mijn fotografisch geheugen is steengoed en ik kan goed puzzels oplossen of details vinden (ik voel me nu een opschepper, sorry), maar wat ik bedoel is dat mensen snel geneigd zijn te kijken naar de nadelen terwijl ASS ook wel degelijk voordelen heeft (;

Ja klopt.
    Details, puzzels (elk soort), geheugen (tien keer beter wanneer ik mijn ogen sluit. Ik krijg dan precies voor mij wat ik zoek), maar ook mijn taal is veel beter. Ik heb ook iets, waardoor ik vrijwel meteen een nummer kan bespelen op een keyboard, na een keer luisteren, maar ik hoef een nummer ook maar 2 keer te horen en ik kan hem helemaal meezingen. Geen idee hoe dat heet, maar ik vind dat wel leuk, hahah

[ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 0:25 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Oh, en wij zijn niet bot als er geen smileys worden gebruikt. Als we daar geen zin in hebben doen we dat niet.

Dit dus. Eindelijk. Iemand die me snapt. Ik word gek van dat gezeik dat ik smileys zou 'moeten' gebruiken.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Dratini schreef:

"Hoogbegaafdheid wordt regelmatig in een adem genoemd met ADHD en ADD, Asperger, autisme en dyslexie.
    Wat ze alle minimaal gemeen hebben, is dat het hier afwijkingen in de bedrading van en doorvoer van signalen in de hersenen betreft. Er zijn dan ook raakvlakken en overlappingen."
    Het gaat er dus eerder om dat ze elkaar een beetje overlappen.

Quiet the mind, and the soul will speak.

Oh, en wij zijn niet bot als er geen smileys worden gebruikt. Als we daar geen zin in hebben doen we dat niet.
    Dankjewel dat je dit aangeeft. Ik heb altijd het gevoel dat mensen niet met mij willen praten als ze geen smileys gebruiken ;_;

Ik heb ook Autisme. MCDD en ADHD.
    MCDD Komt heel weinig voor en er is nog steeds weinig informatie over ;_;

Ik heb een vraagje. Wie van jullie heeft in een praatgroep gezeten voor autisten?

Ik heb er in gezeten. Het was wel gezellig en wij waren de drukste groep die ze ooit gehad hebben :W Ik wacht nu nog op een terugkomdag, lol.

[ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 14:46 ]

Ich liebe dich 27.12.23

MonChevy schreef:
    Ik heb een vraagje. Wie van jullie heeft in een praatgroep gezeten voor autisten?

Ik heb er in gezeten. Het was wel gezellig en wij waren de drukste groep die ze ooit gehad hebben :W Ik wacht nu nog op een terugkomdag, lol.

Ik heb in meerdere groepen gezeten. Maar ze waren allemaal van Karakter.