• Hooi!

    Hier een topic voor alle chocolade liefhebbers! Of je nou jong, oud, klein, groot of wat dan ook bent, je bent welkom, want chocolade is voor iedereen. Oké ik lieg. Het is van mij, maar jullie mogen wel meepraten en kwijlen erover!

    Lovers:
    MonChevy | Kelly het chocolademonster
    Nishinoya | Romi de über-chocoladeliefhebber
    Assassin | Nikki het buenootje
    Fictionalworld | Vera de pure chocoladetablet
    Kelmeckis | Kim het chocolademelksnorretje
    Erlebnis | Erieka de melkchocoladepraliné
    Litten | Wolfram de papperige brownie
    Debbaut | Jarne de chocoladepolitie
    Sahariel | Khezef de Nutellakoning
    BuizeI | Lies de chocotoffer

    Chocoladerecepten:
    Reese's van Kelly:


    (de mijne zijn hartvormig en wat slordig, maar dit is de eerste keer dat ik ze gemaakt heb c: )
    Voor zes Reese's(ongeveer):
    100/150 gram bruine chocolade(witte Reese's uiteraard met witte chocolade en het liefst smeltchocolade). Dit verhit je in een kom au bain marie op (dit betekend boven een pan gevuld met water op het vuur). Je voegt een klein klontje boter, ongeveer twee theelepels, toe aan de chocolade. Zodra alles gemengd is heb je als het goed is een wat stevige massa van chocolade, zo niet is dat niet erg, moet je alleen wat langer opstijven. Alle chocolade verdeel je over zes muffinbakjes op de bodem en tikt het even goed af. Daarna zet je de bakjes in de koelkast tot de chocolade hard genoeg is. Vervolgens doe je in ieder bakje in het midden van de chocolade een theelepeltje pindakaas, het liefst eentje zonder stukjes(ik heb de pindakaas van het merk Skippy), en druk het een beetje aan. Hou de pindakaas wel van de randen af. Vervolgens smelt je weer 100/150 gram chocolade met wat boter en giet je dat in elk bakje over de pindakaas heen en tik je de chocolade glad, doormiddel van het bakje op het aanrecht te tikken, zodat er geen luchtbelletjes ontstaan. Nu laat je de Reese's minimaal 1 uur in de koelkast hard worden en smullen maar!

    [ bericht aangepast op 17 aug 2016 - 14:30 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Chocoladeeeee! Ik ben echt een Tony's chocolonely fangirl. Dat is zó lekker. En lepeleieren. Damn nu heb ik trek in chocolade... :')


    Happy Birthday my Potter!

    *steekt hand op*

    met:
    -aardbei
    -banaan
    -lange vingers
    -appel

    wie wel eens kom met chocoladecake deeg uit heeft gelikt: steek je rechter hand op
    *steekt de rechterhand bij de ander hand op, zodat twee handen zijn opgestoken*


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Jaaaaa, chocolaaaa :9~


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Debbaut schreef:
    Ik hou van chocoladefiguren.:p

    Wie zich ooit al ziek heeft gegeten in een chocoladefontein steekt zijn/haar hand op.

    *STEEKT HAND OP*



    *Steekt heel stiekem 2 handen op..*


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    Mijn oma was super gemeen!
    Ik had het laatste witte chocolade praliné uit de doos gepakt en op mijn bord gelegd, komt zij bij me zitten, gritst het er af en eet het op D:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    Mijn oma was super gemeen!
    Ik had het laatste witte chocolade praliné uit de doos gepakt en op mijn bord gelegd, komt zij bij me zitten, gritst het er af en eet het op D:


    Hahaa :'D
    Sorry maar dit vond ik wel even grappig :x

    Ik heb overigens nog nooit aan een chocoladefontein gestaan, erg hè D:

    Mijn naam is Lies.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Belgiumball schreef:
    (...)

    Hahaa :'D
    Sorry maar dit vond ik wel even grappig :x

    Ik heb overigens nog nooit aan een chocoladefontein gestaan, erg hè D:

    Mijn naam is Lies.


    Ik zat bijna te janken :W
    Om een chocolaatje, HAHAH.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MonChevy schreef:
    Mijn oma was super gemeen!
    Ik had het laatste witte chocolade praliné uit de doos gepakt en op mijn bord gelegd, komt zij bij me zitten, gritst het er af en eet het op D:


    Dat is inderdaad gemeen. Dus toen heb jij de rest van de pralinés allemaal op gegeten?


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad gemeen. Dus toen heb jij de rest van de pralinés allemaal op gegeten?


    Haha nee, zat vol van m'n brood ;'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Laten we zeggen, ik kan best een hele kilogram aan nutella eten. :) Khad laatst nog een gehele pot van 850 gram leeg gegeten. XD
    Ik met nieuwe kopen. :'(


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    MonChevy schreef:
    (...)

    Haha nee, zat vol van m'n brood ;'D


    Ze stiekem ontvoeren was ook geen optie? ;)

    Ik heb trouwens de milka chocladereep met smarties gekocht. Binnenkort weet ik dus of ik hem ook lekker vind. Maar eerst mijn oreoreep op eten.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ze stiekem ontvoeren was ook geen optie? ;)

    Ik heb trouwens de milka chocladereep met smarties gekocht. Binnenkort weet ik dus of ik hem ook lekker vind. Maar eerst mijn oreoreep op eten.

    Het staat hier op tafel ;'D
    Opa en oma waren bij ons xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ze stiekem ontvoeren was ook geen optie? ;)

    Ik heb trouwens de milka chocladereep met smarties gekocht. Binnenkort weet ik dus of ik hem ook lekker vind. Maar eerst mijn oreoreep op eten.


    Die met smarties is echt super lekkeeerr. Een van de fijnste dingen die er is. Mijn moeder had me vandaag een hele chocoladereep van milka gegeven want 'er was een nieuwe'. I love her so much.


    Doing what you like is freedom, liking what you do is happiness.

    MonChevy schreef:
    (...)
    Het staat hier op tafel ;'D
    Opa en oma waren bij ons xd


    O, op die fiets.


    Physics is awesome

    Adelyna schreef:
    (...)

    Die met smarties is echt super lekkeeerr. Een van de fijnste dingen die er is. Mijn moeder had me vandaag een hele chocoladereep van milka gegeven want 'er was een nieuwe'. I love her so much.


    Daar ga ik achter komen. Wat lief van haar, mijn moeder haalt wel eens de namaak m&m's van de Lidl(zo noemen wij ze, ze heten Big Hits, volgens mij) voor mij.

    Maar vind je nog een andere ook lekker?


    Physics is awesome