• Hoi Hoi!

    Dankzij dit gedichtje op WeHeartIt kreeg ik plots inspiratie voor een nieuwe story.
    Momenteel ben ik het verhaal nog wat aan het uitwerken, dit is wat ik voorlopig al heb: Nadat Luna haar verloofde op brutale wijze wordt vermoord, ziet haar vader geen andere optie dan haar weg te sturen voor haar eigen veiligheid. Luna wordt naar de enige plek gestuurd waar niemand haar zou zoeken: het naburige koninkrijk.

    Ik probeer nu een iets of wat realistische rede te vinden waarom buurlanden geen goede relatie met elkaar zouden hebben. Ze staan niet op het punt van oorlog, anders zou Luna's vader haar natuurlijk nooit naar daar sturen, maar de reden moet wel belangrijk genoeg zijn zodat niemand er ooit aan zou denken dat de kroonprinses naar daar zou gaan.
    Ik heb het gevoel dat ik een super logische verklaring gewoon over het hoofd zie. Dus eh help? (:


    The soul needs autumn.

    Ik heb zoiets ook zelf gedaan. Het kan een vet simpele reden zijn, er zijn immers humoristische verhalen waarbij een ruzie ontstond over een spelletje kaarten xD een klein meningsverschil doet 't m soms al. En als de koning haar naar die landen stuurt, moet het iets zijn dat kan worden opgelost (of je wil de ruzie zo houden? Weet niet zeker wag je van plan bent).
    Bijvoorbeeld: een heeeelvroegere uithuwelijkeing dat verkeerd ging waarbij de landen elkaar de schuld geven van iets. Vaak is die laatste het mooiste ^^ want dan komen ze er aan het einde achter hoe dom het was haha Bijvoorbeeld: ken je die aflevering van Avatar waarin ze door se canyon moeten trekken waar reuzen mieren zitten. En ze trekken mee met een groep hele schone mensen, en een groep barbaren, die al jaren lang een vete hebben om iets onbenulligs als een heilige bal. Je kan die aflevering even kijken, misschien dat het je op een idee brengt ^^

    Ik kan verder niet zo gauw iets bedenken, dus ik hoop dat mijn gewauwel tot iets leid ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Misschien hebben die twee landen een oorlogsverleden met elkaar? Zoals Frankrijk en Duitsland op gespannen voet stonden in het interbellum, vanwege de Frans - Duitse oorlog en WOI?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Laleah schreef:
    Ik heb zoiets ook zelf gedaan. Het kan een vet simpele reden zijn, er zijn immers humoristische verhalen waarbij een ruzie ontstond over een spelletje kaarten xD een klein meningsverschil doet 't m soms al. En als de koning haar naar die landen stuurt, moet het iets zijn dat kan worden opgelost (of je wil de ruzie zo houden? Weet niet zeker wag je van plan bent).
    Bijvoorbeeld: een heeeelvroegere uithuwelijkeing dat verkeerd ging waarbij de landen elkaar de schuld geven van iets. Vaak is die laatste het mooiste ^^ want dan komen ze er aan het einde achter hoe dom het was haha Bijvoorbeeld: ken je die aflevering van Avatar waarin ze door se canyon moeten trekken waar reuzen mieren zitten. En ze trekken mee met een groep hele schone mensen, en een groep barbaren, die al jaren lang een vete hebben om iets onbenulligs als een heilige bal. Je kan die aflevering even kijken, misschien dat het je op een idee brengt ^^

    Ik kan verder niet zo gauw iets bedenken, dus ik hoop dat mijn gewauwel tot iets leid ^^


    Ik dacht eerst ook al aan iets met een uithuwelijking die eerder was misgelopen. Hmmm misschien dat ik dat dan maar ga doen! :'D


    The soul needs autumn.

    Histoire schreef:
    Misschien hebben die twee landen een oorlogsverleden met elkaar? Zoals Frankrijk en Duitsland op gespannen voet stonden in het interbellum, vanwege de Frans - Duitse oorlog en WOI?


    Ik wilde eigenlijk een keer eens niet iets met oorlog :p


    The soul needs autumn.

    Concurrentie op vlak van handel/macht?

    Of omdat de landen vroeger twee deelprovincies waren van één land, maar dat één van de twee provincies in het verleden besloot dat ze onafhankelijk wouden zijn en hierin slaagden?
    Dan kan je misschien spelen met de vooroordelen die het afgescheurde land heeft met het andere land - en andersom.
    Of wat inspiratie nemen bij de onafhankelijkheid van America/Belgie/al die andere landen waar ik nu even niet op kom.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ik wilde eigenlijk een keer eens niet iets met oorlog :p


    Handelsoorlog of zo dan? Dat is geen oorlog. Economische (eventueel koloniale) grootmachten die concurreren met elkaar. Dat is de tweede logische reden die me te binnen schiet (:
    Anders zou ik moeten beginnen zoeken. Niet dat ik dat niet kan of wil. Maar doordat je om een logische reden vroeg. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Misschien een spanning doordat het ene land het andere land verdenkt van spionage oid?


    26 - 02 - '16

    Ook botsende geloofsovertuigingen zouden eventueel kunnen.


    26 - 02 - '16

    Bedankt voor de ideeën. Ze zijn allemaal zeker bruikbaar.^^


    The soul needs autumn.