Waarschijnlijk weet niemand hier dat toch, want klassieke muziek is niet het populairste, maar ik ga het toch proberen. Het is mij opgevallen dat er verschillende variaties zijn van de verschillende seizoenen, dat bepaalde passages binnen die seizoenen anders gespeeld worden bij verschillende "uitvoeringen". (Bijvoorbeeld Youtube vs radio). Nu vroeg ik mij dus af: Je hebt toch bladmuziek, geschreven door meneer Vivaldi, hoe kan het dan dat verschillende strijkers het verschillend uitvoeren? Zijn er dan verschillende versies over de jaren heen ontwikkeld, of geven die dan zo een grote draai aan? Want het verschil is wel echt hoorbaar, het is niet een halve noot langer hier en daar, maar echt een paar regels vrijwel anders.
Jep, dat soort dingen vraag ik mij dus af. ^^
*Oh, het gaat hier over de vier seizoenen van Vivaldi, zoals in de titel staat. Zo heet dat stuk. Dat stuk is opgedeeld in -je raadt het al- vier: winter, zomer, herfst en lente. Het stuk is echt ontzettend bekend, en als je het niet kent of het komt je niet bekend voor, kun je het altijd op youtube opzoeken, dan komt het je waarschijnlijk wel bekend voor.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt