Oké, dit gaat nogal een zeiktopic worden, sorry daarvoor.
Dus, Mama en ik kijken normaal gezien (zeker op vrije dag) twee episodes van een serie per dag. Eerst waren we bezig met The Walking Dead en nu met Supernatural. Ik vind het echt enorm leuk om met haar een serie te kijken, want het is een van de weinige momenten dat ik eens wat tijd samen met mama door kan brengen - normaal gezien is ze altijd bezig met het huishouden, dus ja.
Maar de laatste tijd lopen de spanningen heel erg hoog op net omwille van die serie. Telkens als ik haar vraag om even een episode te kijken, zegt ze dat ze te veel werk heeft en dat ze morgen wel zal kijken. Maar de volgende dag komt er dan ook niet veel van in huis. Nu, dat alles zou ik nog kunnen begrijpen, maar het feit is dat ze wel twee keer vijf uur tijd vrij kan maken om twee keer per week tot een stuk in de nacht bij haar vriendin op bezoek te gaan, maar niet even veertig minuutjes om met mij serie te kijken.
Ik vind het niet erg dat ze vaak bij die vriendin zit, maar het steekt gewoon dat ze wel onmiddellijk (telkens als ze gevraagd wordt, laat ze al haar wel liggen en is ze meteen weg) tijd vrij kan maken voor die vriendin, maar niet voor mij. Ik voel me een beetje op de tweede plaats gezet. Telkens als ik erover begin (het feit dat ze wel tijd heeft voor die vriendin, maar niet voor mij) wordt ze mega afstandelijk en zegt ze dat ze geen verplichtingen heeft tegenover mij. Dan zeg ik dat ze ook niet samen met mij een serie hoeft te kijken en dat ik gerust alleen wil kijken, maar dat is ook niet goed voor haar.
Ik lijk misschien een beetje egoïstisch, maar ik wil gewoon wat meer tijd met mama. Telkens als ik voorstel om iets samen te doen (samen iets bakken, samen een ijsje eten, samen iets gaan drinken), word ik afgewezen. En het weegt vrij zwaar op me, want in het verleden had ze ook altijd meer aandacht voor mijn broertje (ze moest wel, hij is nogal hyper en als ie zich verveelde, zou hij me gaan lastigvallen tijdens mijn huiswerk). Ik heb een beetje het gevoel dat ik constant op de tweede plaats kom voor haar. En ik weet dat ze het zo niet bedoelt, want ze is een schat van een moeder, maar ik vat zo'n dingen nu eenmaal heel persoonlijk op. Dat ze telkens een lang gezicht trekt als ik voorstel om iets te gaan doen samen, kwetst me eigenlijk best wel.
Ik vraag me af wat ik verkeerd doe en waarom ze niet een keertje enthousiast kan zijn wanneer ik voorstel iets samen te doen.
Dit moest gewoon even van mijn hart. Bedankt voor het lezen in ieder geval.
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.