• Hey schatjes van patatjes,

Ik heb jullie hulp dringend nodig. Afgelopen weekend heb ik in Wallonië op een soort van indianen festival gezeten. No kidding, er liepen indianen, cowboys, Noorderlingen en Zuiderlingen rond en ik heb er ook mannen in kilt gezien. In ieder geval...Ik heb daar te horen gekregen dat er een hele grote kans bestaat dat het deze keer de laatste keer was dat het festival georganiseerd werd gewoonweg omdat de eigenaar van de grond er geen zin meer in heeft. Hij heeft geld genoeg en hij hoeft er helemaal niets voor te doen, integendeel zelfs. Alle opbrengsten gaan naar deze eigenaar. Het enige wat de mensen willen is dat ze hun passie kunnen uitoefenen op dat stuk grond. Daarom ben ik van plan om een petitie te starten maar ik heb mijn stukje tekst ook in het Frans en in het Duits nodig omdat er uiteraard ook een heel groot deel die talen spreken. Ik heb het zelf in het Engels ook geschreven maar ik kan echt geen Duits of Frans en iedereen hier weet dat google translate ook geen optie is als ik mezelf niet compleet belachelijk wil maken.
    Dus bij deze smeek ik echt om jullie hulp. Kan iemand mijn tekst vertalen naar het Duits of naar het Engels?

Naar aanleiding van de mogelijke afschaffing van het Indian Festival in Recogne, hebben we besloten om een petitie aan te maken. Via deze weg proberen we er voor te zorgen dat het geliefde Indian Festival nog vele jaren door kan gaan. Het is algemeen geweten dat het elk jaar vele bezoekers trekt uit heel België en daarbuiten. Mensen krijgen hier de kans om hun passie uit te oefenen en het zou dan ook ontzettend jammer zijn om dit te zien verdwijnen.
    Al vele jaren kijken menig mensen uit naar dit speciale weekend waar we allemaal terug gaan in de tijd. Van Zuiderlingen tot Noorderlingen, Indianen en Cowboys en zelfs een beetje Schotse invloed. Het is er allemaal. Zelfs de allerkleinsten worden niet vergeten, zij hebben immers hun eigen dorpje waar ze zich compleet uit kunnen leven. We mogen ook de bizons niet vergeten, wie heeft er immers nog nooit op de huifkar gezeten om deze machtige dieren te bewonderen. Het hoort er gewoon allemaal bij.
    Daarom verzoeken we iedereen om ons te steunen. Teken onze petitie zodat dit niet uit sterft. We willen aantonen dat er nog veel interesse is in het Indian Festival. Laat van je horen en deel het met je vrienden. Misschien zien we elkaar dan volgend jaar terug!

Jullie zouden niet alleen mij, maar ook meer dan tweeduizend andere mensen een grote dienst bewijzen!

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.