Het is mijn idee om een RPG te maken gebaseerd op the Walking Dead. Het plan is om dus twee ‘‘gebieden’’ te maken waar je je in kunt bevinden. De buitenwereld en een safe haven. De safe haven stel ik me voor in een oude fabriek, op een bedrijventerrein. Onder de buitenwereld versta ik de omliggende dorpen, bossen, etcetera. Ik wilde dan een soort kaart maken met dus het terrein erop, en de verschillende gebieden en daar foto's voor zoeken etc. Mensen moeten dus beginnen in de RPG in de buitenwereld, en kunnen ervoor kiezen om daarbuiten te blijven, of op zoek te gaan naar het veilige gebied. Elk gebied heeft een bepaald ‘‘veiligheidsniveau’’, dus groen, oranje of rood, en afhankelijk van dat nivea is er een bepaalde hoeveelheid walkers (zombies). Verder wil ik nog random ‘‘outbursts’’ van walkers doen, dat er bijvoorbeeld een bericht komt ‘‘Pas op: een groep walkers van ongeveer 50 man komt richting ...’’. Verder wil ik het een allround RPG maken, dus met jongeren, mensen van rond de 40 en zelfs ouder, om het lekker divers te houden. Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag! |
tya