Khal schreef:
Ik snap je gedachte, want ik heb zelf ook zo gedacht. Maar nu boeit het me niet, wat het 'doel' is in het leven. Waarom zou die er überhaupt moeten zijn? Waarom mag ik er niet gewoon zijn, zonder doel? Ja, we gaan uiteindelijk dood en nee, de meeste van ons zullen de wereld niet veranderen. Dat betekent niet dat ik niet mag genieten van mijn leven. Het is tenslotte mijn leven.
Maar, als jij uiteindelijk naar IJsland wilt, waarom zou je dat niet doen?
Het is de druk van de maatschappij, snap je? (: Verplichtingen van thuis uit om te studeren, werk te vinden, etc en er niet zomaar vandoor te gaan om ergens primitief te gaan leven. Ik ben ten slotte 'nog maar' zestien. Mijn doen en laten worden deels niet alleen door mij bepaald.
Saltzman schreef:
Awesome dat je ook naar de scouts gaat
Maar anyhoe ik zal even uitleggen wat bij mij na een lange dag altijd wel enige voldoening geeft (de zin van mn leven wil je niet weten Want die is er niet).
Ik probeer elke dag minstens 1 ding te doen wat niet werk/school gerelateerd is waar ik naar uit kan kijken. En op die manier kun je elke dag iets doen zodat mocht je de dag erna er niet meer zijn geen spijt hebt gehad van nutteloze dagen. Dit kan zijn een mooi stuk wandelen, schilderen, schrijven, ga opzoek naar plekken die je nog nooit heb gezien en geniet gewoon van de dingen om je heen. Als je dat met kleine dingen gaat doen zul je zien dat je binnen de kortste keren gewoon veel meer kan waarderen. Ik heb zelf veel dat ik gewoon eens de deur uit ga zonder telefoon en met een pakje sigaretten (als je niet rookt kun je bijvoorbeeld hetzelfde doen met eten of drinken) en dan ga ik gewoon ergens random heen en zie ik wel waar ik kom. En dan mag ik van mezelf niet terug voor een bepaald aantal sigaretten. Of voor je fles drinken leeg is bijvoorbeeld. Op die manier heb ik echt hele mooie stukjes in mn stad gezien. Omdat ik vaak vrij ben en weinig substantieels in mn leven heb ben ik soms wel 3 uur weg maar je zou je verbazen hoeveel moois je kan zien in een half uurtje lopen.
Als je eens wil discusseren of praten of filosoferen over de zin van het leven en andere vraagstukken nodig ik je uit om me een pbtje te sturen Ik vind dat altijd geweldig om te zien hoe andere mensen nou iets doen.
Hoop dat dit je helpt.
Scouts is geweldig!
Het feit is dat mijn leven is volgeboekt. Dan moet ik dat doen, dan moet ik dit doen. School, huishouden, werken, studeren (de vakantie zal me wel goed doen, op zich, haha). Sowieso kan ik echt uuuuuren voor me uitstaren, daar kan ik echt van 'genieten' :'D het klinkt vreemd, maar gewoon letterlijk niets doen (op ademen en nadenken na dan) is zo rustgevend. Helaas kan ik dit wel niet zo vaak doen. Ik doe het wel vaak op scoutskamp. Dan heb ik tijd om even te bezinnen.
Daar houd ik ja aan! (;
Junns schreef:
Als ik het allemaal toch eens wist zou ik grotendeels van mijn eigen problemen af zijn.
(...)
Doe het, trust me, het helpt. Ik ben ook gegaan. Niet naar Ijsland weliswaar, maar wegzijn heeft me heel veel rust gebracht in mijn hoofd als het om deze dingen gaat. Ik dek er nog steeds over en ik weet alles nog steeds niet. Maar ik ben er tenminste een heel stuk rustiger onder.
Problemen, problemen en je raadt het nooit (!) nog eens problemen!
Ik ga deze vakantie rondtrekken met een tent in Slovenië, dus dat is al kinda the same. Ik bedoel vooral dat ik naar Ijsland kom om dan nooit meer terug te komen. Maar misschien zal Slovenië wel al een mooie eerste stap zijn, though. (:
Hawke schreef:
Honestly, I dunno either. Ik doe ook maar wat haha.
Ik heb de zin van het leven niet uitgevogeld, en als ik er teveel aan denk dan krijg ik een terugval. Dus ik probeer van dag tot dag te leven en kijken waar ik uit kom. Shit doen waar ik wel naar uit kijk, ook al is het doelloos als het leuk is om te doen, doe ik het. (:
Het doet me eigenlijk al goed dat ik niet de enige ben die zo denkt, haha. :'D Als ik dit zou vertellen aan mijn vriendinnen/omgeving idk zouden ze me volgens mij niet begrijpen. Ik heb het al eens geprobeerd, maar ze denken er niet zo over of zijn er niet mee bezig.
Ledecky schreef:
(...)
Dit dus. ^^
Eigenlijk stel ik me dit soort vragen echt nooit, haha. Misschien omdat ik over het algemeen altijd al gelukkig ben geweest, geen idee. Ik geniet heel erg van de kleine dingen in het leven. c:
Nog een artikel gevonden over de zin van het leven. (:
Ik stel altijd zulke vragen, haha. Ik herinner me nog dat ik enkele jaren geleden rondliep met 'Wat na de dood?', maar daar ben ik intussen ook al van afgestapt, haha. Ik heb er nooit echt met iemand over gepraat, maar daar wilde ik eens verandering in brengen.
Interessant artikel (: Ik heb het helemaal gelezen, en ik kan zeggen dat ik bij de eerste al klem zit :')
Laleah schreef:
Allereerst, ja het is het einde van het jaar. Heb je al die topics gezien op quizlet tegenwoordig? Ik heb nog nooit zoveel negatieve topics zien verschijnen dit jaar.. Iedereen is moe en iedereen is toe aan vakantie.
Ik denk gewoon dat als school weer ff voorbij is je wel weer bijtrekt. Heerlijk weer is weer op komst, vakantie in de aantocht en vele andere leuke dingen waar je naar kan uitkijken als je maar op zoek gaat.
Andere dingen die je een goed humeur kunnen geven:
1. Schaf een nieuwe garderobe aan!!
2. Ga lekker op vakantie. Of intereel en ga lekker opzoek naar jezelf ^^
3. Verander je kamer.
Maar vooral.. Je mist prikkels. Ik heb gedragsles gehad over dieren, maar we verscjillen niet zoveel als zij. Wij mensen hebben ook prikkels nodig en anders komen we terecht in een sleur. Dieren gaan dan stereotyp gedrag vertonen als ze dat niet krijgen (ijsberen, wiegen, ect) en worden geestdood. Precies zoals wij mensen ons voelen wanneer we in een sleur zitten. Gefrustreerd, verdrietig en uiteindelijk leeg en dof. Het medicijn hiertegen: doe iets mega spontaans! En dan niet 'oh ik spring in een vliegtuig en zie wel' spontaan, maar het kleinste beetje helpt al. Dagje vrij? Spring in de trein en ga lekker ergens naar een stad. Begin aan een nieuw boek, spel, serie. Spreek met iemand af die je lang niet heb gezien. Uiteindelijk kom je er wel uit hoor. Iedereen heeft wel eens een maandje waarin ze niks meer willen/kunnen ^^
Wel, dan ga ik ervoor (: Zodra mijn examens voorbij zijn (en ik ze hopelijk overleef, haha!) ga ik zoveel mogelijk random dingen proberen te doen in de vakantie. Ik hoop dat ik dan letterlijk kan proeven van de zin van het leven!
i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys