Ik ben een enorme cosplay fanaticus en heb ook heel vaak cosplays en pruiken via Ebay en AliExpress gekocht.
Mijn grootste tip is de feedback, lees wat mensen over het product zeggen, hoeveel sterren ze geven en vooral op foto's, dan kan je zien of ze inderdaad aanbieden wat er op hun verkoopplaatje beloofd wordt.
Daarnaast is het altijd slim om de algemene beoordeling van de verkoper te checken (...% positieve feedback, als die boven de 95% zit je denk ik wel goed), kijk ook of er misschien diamantjes staan ofzo, er is een hele legenda over, maar die ken ik niet uit mijn hoofd. En hoe vaak het product is gekocht (... orders).
De goedkope verzending (China Post) duurt minimaal 2 weken.
Ik heb vaker bestellingen van meer dan €30 laten komen en heb er nooit invoerrechten over hoeven betalen, omdat ze allemaal een lage 'waarde' op hun pakket schrijven. Zo heb ik mijn Kotori cheerleader pakje gekocht voor €47,- en schreef de verkoper een waarde op van $13, hier hoef ik dan geen invoerrechten over te betalen. Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze er op schreven wat het de koper werkelijk heeft gekost. ^^ Er is dus een kleine kans dat je op extra kosten zal stuiten.
Hou er wel rekening mee dat je soms tegen kwaliteits dingetjes aan zou kunnen lopen, het kan zijn dat de maat niet helemaal klopt, of er iets niet helemaal mooi is afgewerkt enz. Dat risico zul je jammer genoeg altijd lopen, maar mijn ervaring zijn eigenlijk heel positief.
Als je nog meer vragen hebt, beantwoord ik ze graag! Ik vind je cosplay idee heel erg leukt trouwens, ik ken een heleboel Hetalia fans en er zijn ook altijd wel Hetalia cosplayers op anime conventies te vinden. ^^
[ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 0:27 ]
Medb - Pronouced as [me-èv]