Geven om mensen die geen respect voor je hebben, is echt de hel zelve. Vooral omdat ze ook een goede kant hebben en het je erg in de war kan maken. Been there. Het is ontzettend sterk dat je zo voor jezelf opkomt en hem vaarwel hebt gezegd! Ik heb meer de neiging om mezelf weg te cijferen voor een ander, omdat ik te veel empathie voor ze heb en te weinig voor mezelf. Ik zou ook nooit iemand anders met opzet pijn kunnen doen. Als je dan met van die gefrustreerde apen te maken hebt, bij wie iets dwars zit en ze dat op jou uitwerken, als ze jou beschuldigen voor dingen in henzelf, waar je niets aan kunt doen, dan is het schuldgevoel die ik daarvan krijg echt ondragelijk. Ook al weet ik verstandelijk dat het zij zijn en ik helemaal niets misdaan heb. Wees blij dat het achter de rug is, nu kun je eindelijk je wonden likken in plaats van incasseren. Het wordt vanaf nu snel beter, geloof me. (:
En weer een ervaring rijker trouwens! Het leert je echt inzien wat mensen niet goed voor je zijn en met wat voor soort mensen je echt geen relatie hebben wilt. Je standaard zal waarschijnlijk echt gesterkt zijn door zo'n negatieve ervaring en misschien beland je daardoor wel bij de juiste. (:
[ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 14:17 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.