Nu maken mijn ouders zich nogal zorgen want ‘‘je bent dan pas 20, en je bent een meisje, dat is niks, alleen in het buitenland’’.
Pff, voor een jongen is dat dan weer geen probleem, maar voor een meisje.. -_- Ik begrijp hun bezorgdheid, maar zo'n uitspraken vind ik vervelend. :')
Anyway, ik ben nu bijna 4 maand alleen in Luxemburg voor mijn stage. Daarvoor heb ik nog 3 jaar op kot gezeten en dat was niet in het buitenland. Maar eigenlijk is het precies hetzelfde of ik nu in het buitenland of binnenland zit. Het verschil is alleen dat ik mijn ouders niet meer elk weekend zag, maar echt een probleem was dat nu ook weer niet. Ik kwam nog regelmatig naar huis en anders een keertje Skypen.
Na deze ervaringen heb ik juist zin om later zelfstandig alleen te gaan wonen in het buitenland, Duitsland of misschien Frankrijk. Niet voor altijd maar toch wel een jaar of zo. Je taal gaat er echt op vooruit en het is gewoon fijn ook eens in een compleet andere omgeving te zijn met ander soort mensen.
Waar zijn je ouders precies bang voor? Voor criminelen in de stad? Natuurlijk kan er wel eens gevaar opduiken, maar dat kan ook twee straten verderop bij jouw thuis. Ja oké, op sommige plaatsen heb je meer risico, maar daar ga je denk ik ook niet komen. In de stad waar ik op kot zat, had je normaal ook wat gevaarlijke achterbuurten, maar ik weet niet of ze echt gevaarlijk zijn, gezien ik daar nooit door heb moeten gaan. Je moet gewoon in een betere buurt wonen en tja altijd alert zijn. Je tas goed bij je houden voor zakkenrollers enz. :') Verder denk ik ook niet dat je van plan bent 's nachts midden in de nacht alleen rond te lopen? :p
Ik wil een tuin vol egels