• De laatste tijd ben ik echt super onzeker geworden over mijn vrienden en mijn leerwerk. Daarnet had ik een vriendin een bericht gestuurd op FB dat ik waarschijnlijk op kot zou blijven leren, maar dat ik een uur eerder af zou komen voor de les als ze wilde lunchen. En nu stuurde ze een bericht terug dat ik dat zelf moet weten. (via een omweg, eerst zei ze dat ze om 9u in de bib zou zijn. uh, oke, niet het punt, maar enfin.) Volledig logisch en al, maar waarom flip ik dan nu uit?
    En laatst zouden we met een paar vriendinnen naar een concert gaan 's avonds en die middag ervoor sloeg ik mentaal ook helemaal op tilt. Achteraf bleek het helemaal voor niets te zijn, en was het meer dan gezellig.
    Maar aaaah, ik word hier gek van. Ik bedoel, mijn vriendinnen vinden met nog steeds leuk en alles, en rationeel weet ik dat ook, maar steeds voel ik mij zo vervelend erover. En het is echt is van het laatste half jaar, maar de laatste maanden is het erger. (We zijn al ca. één tot anderhalf jaar bevriend) Wat moet ik doen? Ik heb al genoeg waar ik mij mentaal zorgen om moet maken, ik kan dit er niet nog eens bij hebben.

[ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 22:25 ]

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Is er iets dat parallel speelt met de ernst van je zorgen? Bijvoorbeeld: worden de zorgen om je vrienden erger als je schoolstress toeneemt (tentamens, verhoogde studielast)? Dan kun je misschien relativeren door te denken: ik weet dat ik me nu zo voel omdat ik last van stress heb nu.
    Ik heb last van PMS vlak voor m'n menstruatie, dan ben ik nog feller dan gewoonlijk en dan wil ik het liefst mensen vertellen wat mij allemaal niet zint aan hen @.@ .

No growth of the heart is ever a waste

Zoals hierboven inderdaad ook al gezegd wordt, zou het goed kunnen dat je onzekerheid en stress voortkomen uit andere dingen waar je je druk om maakt, of bijv. iets vervelends dat je (recentelijk) meegemaakt hebt. Ga eens bij jezelf na waar het door zou kunnen komen, dan kun je dat probleem aan gaan pakken en zal je onzekerheid waarschijnlijk ook vanzelf weer overgaan.

The universal language of art.