Heee, dat ben je bij mij aan het juist adres. High-five vegetarische kamer-bewoner. Ten eerste, als je een diepvries hebt, kun je voor twee personen koken en dan een portie in de diepvries doen, zodat je later een keertje niet hoeft te koken.
Waar ik ook moeite mee heb, is groenten maken. Ik eet niet veel soorten groenten en meestal doe ik in de rijst en pasta een groentenmix van verschillende groentes. Deze doe ik dan opsnijden en verdelen in porties en weer een deel invriezen, of bewaren voor de dag erna. (Let wel; eerst de groenten aanbraden voordat je ze in de diepvries steekt.)
Eigenlijk heb ik drie "hoofdgerechten";
-rijst; dan kook ik rijst en dan wok ik in een braadpan met een lekker saus een kant en klaar aziatische groentenmix met vegastukken, of zelfgemaakte groentenmix van hierboven. Wat ook wel lekker is, is "aardappelen, groenten, vlees", maar dan met rijst, groenten apart ernaast en dan vegavlees of ei (in welke variant dan ook).
-"aardappelen, groenen, vlees"; lekker lui: ik pak ovenaardappelen, en vegavlees, die steek ik dan samen in de oven, en dan maak ik spinazie of een andere groente ernaast. Lekker makkelijk en lui, de oven doet het meeste werk.
-pasta; dan pak ik een der welke pasta, dan braad ik tomaten op, of ik laat ze sudderen, daar smijt ik dan wat in, zoals ui, of olijven of paprika of whatever wat je wilt, of zelfs groentenmix van hierboven, als de tomaten vrij gaar zijn, zodat het bijna een saus is. En daar gaat dan rode pesto bij, et viola. Lekkere pasta. Bonus: spaghetti met tomatensaus en vegetarische knackworstjes.
(-wraps; jep, tomaten braden (niet te veel) en daar groenten en shit bij gooien en vegastukjes.)
*groentenmix van de laatste keer; aubergine, courgette, ui, paprika, champignons. Maar daar kan ook brocolli of bloemkool of whatever bij, wat je zelf wilt. De meeste groentenmixen zijn voor zowel rijst als pasta te gebruiken.
**ik een geen bonen, maar die kun je uiteraard overal erbij gooien.
Hehe, ik hoop dat je er iets aan hebt. Als je een preciezer recept wilt hebben, dan kan je me altijd pb'en of gb'en.
[ bericht aangepast op 2 mei 2016 - 12:43 ]
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt